liaopdefiets.reismee.nl

Marseille Vliegveld- Marseille

vanaf de Middelandse Zee.


Marseille vliegveld naar Marseille. 32km. 12 augustus..


De wekker ging vanochtend om kwart voor 5… koffie zetten, douchen, fiets op de auto, hond uitlaten en kwart over 5 reden we weg. Op naar Eindhoven. Niets wordt er gemeld over piloten die staken en ook Google laat er niets over weten. Wel zo rustig, was toch wel even onrustig twee dagen geleden met al die reizen die niet doorgingen. Had in mijn hoofd al een plan B.. omboeken en dan de andere kant op.. dus NAAR Marseille.. maar dit vind ik wel net zo prettig.


In 2001 was het dat ik al een keer vanaf de Middellandse Zee wou fietsen en was daar ook een beetje info van aan het verzamelen. De groene route zou ik gaan doen… Maar toen kwam Piet de Pijper met het plan om in Vietnam te gaan fietsen.. ik was helemaal niet geïnteresseerd om in Azië te fietsen behalve Vietnam… Ja en toen ging Azië open….


Maar nu werd het tijd dacht ik voormezelf.. als ik het nog wil, dit jaar wordt ik nog 70.. het moest er maar eens van komen. Bovendien wordt het ook tijd dat ik vrienden ga bezoeken die in Bourgondië wonen. IEDEREEN is er al geweest, hun optrekje is nu klaar .. Ik heb nog een paar weken de tijd.. Wat let me?


Bijna geen hond op de weg, rond half 8 stonden we dan de fiets klaar te maken om netjes in een doos vervoert te gaan worden, jaja!! Ik wil niet zo”n toestand als in Myanmar vorig jaar. In de doos gaat ook een tas en de rest gaat als handbagage het vliegtuig in. Hoe de piloot het deed , geen idee , maar 10 minuten later weg en 20 minuten eerder in Marseille landen!

Nadat de bagageband helemaal leeg was ging er ineens een grote deur op en en daar stonden kinderwagens en DE doos. Dat is nog even werken…

De fietsenmaker had er een nieuwe snelheidsmeter opgezet en nu past mijn stuurtas er niet op… Jarno had hem er HEEL goed opgezet… morgen maar even een fietsenmaker opzoeken om hem weer vast te zetten.. hij zit nu los..maar doet het wel.


Dan de warmte in, ook nog rond het middaguur…. gelijk ook heuvels.. dat ging nog niet echt lekker en natuurlijk moet het schakelen ook weer wennen… duurde dan ook niet lang of de ketting lag eraf… Maar gelijk stond er een donkere jonge man! en vroeg in het engels of ie me kon helpen.. “did God send you?” vroeg ik gelijk…. ai, ai , wou mijn tong afbijten.. dat zal Allah wel geweest zijn natuurlijk. Maar daarna ging het langzaam, die berg moet ik toch wel helemaal hebben… Het moet wel wennen… Leuke dorpjes in het begin maar dan fabrieksterreinen. en dorre natuur. een heerlijk windje heb ik vaak langs me heen. De buitenwijken van Marseille… dacht even aan Cuba! zo Oud zag alles eruit… vond ik frappant dat dat beeld in me opkwam.

Dan leid Google me toch vlakbij mijn logeeradres zo naar het Natuurhistorisch museum. Prachtig… ga ik morgen maar bezoeken! Nu een biertje..? Even aan een mevrouw gevraagd: No, No.. fermé, fermé a dimanche! Supermarche?? fermé a dimanche… maar na al ratelend naast me te lopen wees ze me toch een Subay: Open en dan zie ik ook een Brasserie! met klanten buiten en daar drink ik mijn biertje. Er hangt een bord buiten: PLat du Jour… dus die bestel ik… : no madam! n”a pas a Dimanche… Jee , waar moet ik dan eten? na mijn biertje ga ik terug naar de Subway, daar maken ze een lekker broodje voor me klaar en ga ik naar mijn logeeradres van Airbnb. Fijne kamer vlakbij Centre Ville, leuk ontvangst , goeie dag! Morgen Marseille!





Reacties

Reacties

Frea en Gert

goeie rois, veul plezier maar je koike uit hoor!

lies

de eerste stappen gezet en volgens mij inderdaad met een beetje bibbers maar het gaat vast goed.
Genieten dan doen wij dat van je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!