liaopdefiets.reismee.nl

Marseille

Marseille. 13 augustus.


Rond 6-en werd ik wakker, het ging buiten een uur lang vreselijk tekeer. Mijn hemel wat ken het hier onweren zeg! Bleef maar hangen.. werd ook wat kouder, rond half 10 ging ik naar buiten met een trui aan! Eerst op zoek naar een fietsenmaker. Mijn voorrem zit niet zoals ie zou moeten en ik moet er toch heen voor die snelheidsmeter. Gelukkig is die fietsenmaker in de oude stad bij de haven. Wat een mooi gebied! een leuke man . krijg koffie en hij doet zijn job. Nog even de banden wat harder, fijn met dat kleine pompje gaat het prima, maar dit gaat toch even beter. Blijf nog even in dit mooie gebied, praat nog met een stel Hollanders die met een gids op stap zijn, op een elektrische fiets.ga nog het kasteel bezoeken bij de haven.Wat een historie ligt hier..

Krijg trek en had al een Patisserie gezien die koffie schenkt….Maar ah… alle stoeltjes staan in de zon.. het is inmiddels warm geworden, de trui is al uit. Gelijk dat ik met koffie en gebak buiten kom, stuift er een man op de parasol af om hem uit te zetten!! Wow ! een man die uit zijn eigen werk ziet… zit nu heerlijk daar! Ware het niet dat er een wat jongere (bij mij vergeleken) naast me komt zitten, zonder tanden..die begint een broodje gezond in zijn mond te proppen. Net zo lang totdat er geen kruimel meer bij kon : wegspoelen met water dan maar.. wat dan ook half langs zijn kin loopt.. ach… Wat zijn er toch veel mensen op deze wereld die het niet zo goed getroffen hebben, ook hier gaat een verhaal aan vooraf..{lijkt me}


Ik ga lekker nog kriskras de stad door, kijk hier en daar, ga nog naar dat museum en kom tot de ontdekking dat er allemaal mooie namen op dat palais staan maar dat alle poorten gesloten zijn.

Ander museum nog..? Heb het wel gehad, ga even naar mijn kamer, en van daaruit even zonder fiets nog een kerk in de buurt bekijken.. moet nog een kaarsje opsteken voor de reis.. maar om 20 euro in dat bakje te doen? doe ik morgen maar . Loop langs een hele rij donkere mensen die staan te wachten bij een Geldwisselkantoor. Word zo nieuwsgierig dat ik in de winkel ernaast heb gevraagd wat al die mensen daar gaan doen: ze sturen d.m.v. dat kantoor geld op naar familie in hun thuislanden… Biertijd en dan koop ik wat in een supermarkt. Heb vanmiddag nog goed gegeten, ga lekker weer naar mijn kamer. Deze kamer heeft ook van die shutters, die moet ik altijd dicht doen als ik wegga, ook mijn fiets die hier in de gang staat, moet daar echt op slot, want ZE jatten alles, lijkt het? mijn franse balkonnetj is ongeveer twee meter boven de grond maar mensen lijken niet te beroerd om met een zwaai op dit balkon terecht te komen.. is me verteld..Nou laatst was er zo’n asielzoeker die ook heel bedreven was in het klimmen van balkonnetjes…. gelukkig had DAT een goede reden…


Ik ben me mentaal aan het voorbereiden op de dag van morgen, 96km is het ,, wel wat veel.

was van plan om supervroeg te starten maar vanmorgen rond een uur of 8 was het hier een onwijze herrie van de auto’s, ga rond half 9 op route.. Heb er zin in en ook wel wat nerveus..

Laat het maar op me afkomen. Kan morgen terecht bij een Warm Shower in de buurt van Cavaillon..





Reacties

Reacties

Trui

Lekker op je route morgen, dat is toch waar je voor kwam. Gaat je lukken zeker als je eenmaal aan het fietsen bent.

Jan en Liny

Nou meid...daar ga je dan. Een heel fijne en veilige reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!