liaopdefiets.reismee.nl

Van Piolenc naar Valence

Het was een beetje moeilijk weggaan daar vanochtend. De mensen waren zo aardig en de gesprekken waren ook weer interessant, weliswaar in Duits- Frans en Engels, maar we kwamen er steeds uit.

9 uur reed Elizabeth me voor naar het beginpunt van de Verte Rhone.. een prachtige route en enorm goed bewegwijzerd. Dat vind ik niet alleen, heel veel andere bepakte fietsers maken ook gebruik van deze { nieuwe route} Zo gauw als ze een hand opsteken of zo, dan weet je dat het geen Fransen zijn.. Kris kras gaat de route door het landschap en ik neem het mezelf toch kwalijk dat ik laat wegreed... de wind begint alweer op te steken.. dus rijd ik toch door.. die honderd kilometer he?

ineens kom ik tot de ontdekking dat ik de Provence toch wel achter me heb gelaten en nu door de Ardeche rijd.. niet zoveel fruit meer langs de weg, wel nog druiven natuurlijk en ook iets heel geks, blad leek op mais maar de bovenin waren allemaal kleine bruine bolletjes, zal mij benieuwen of ik daar nog achterkom. Net als je denkt : nou wordt het wel saai, dan maakt de route weer een wending en wordt het weer leuk, gaan een aantal keren het water over en weer terug.. eindelijk na 50 km rijden we zowaar een stuk langs de Rhone, en denk ik het water lijkt wel in de war!! weet niet goed welke kant het op moet , rond 1 uur zie ik de rook uit de torens van de koelinstallaties recht omhoog gaan. dan rond tweeën : we krijgen de wind in de rug!!

Een leuke tijd gehad met een stel uit Canada/ Nova Scotia en London Engeland. Die waren op de terugreis van een rondrit naar Athene, zaten lekker bij een pikniktafel hun spulletjes op te eten die ze hadden gekocht in de supermarkt daar, had ik ook gedaan. Zo weet je nooit wie je tegenkomt.

Allemaal wel leuk en aardig, wat Google Maps had laten zien was natuurlijk een rechte lijn, dit is zeker geen rechte lijn.. ik krijg in de gaten dat het vandaag wel 125 gaat worden.. Helemaal goed dat de wind in de rug zit..

Maar een leuke BenB gevonden in Valence en nu ga ik mijn ogen sluiten..

Reacties

Reacties

Trui

Geniet van je verhalen
?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!