liaopdefiets.reismee.nl

Van Marigny-sur-Yonne naar Champs-sur-Yonne. 89 km 24 augustus.

Oef, dat was schrikken toen ik vanmorgen buiten kwam. Yvonne had net als gisteravond (heerlijk gegeten, ondanks de meloen..), buiten gedekt. 16 graden ineens.. Dat is dus een jasje en een lange broek. Niettemin weer gezellig en lekker. Afscheid van Yvonne en Zumba, de Rhodesian ridgeback. (mooie hond). Dankzij haar aanwijzingen in no-time het kanaal weer gevonden.

Gisteravond had ik toch even een raar gevoel, ik kom het hek binnen bij haar en heb er toch bijna weer 100 km opzitten. Yvonne had gekeken waar La Machine lag en Google gaf 60 km aan... Dat was voor vandaag ook zo... Maar kies toch voor het kanaal. Vond het gisteren heel gezellig met al die bootjes en andere fietsers. Mijn overnachting is toch geboekt, erg veel haast heb ik niet. Geniet van de de omgeving die telkens weer veranderd, maar heel veel andere fietsers zie ik niet? Te koud misschien? Boten en bootjes wel. In Clamecy, wat nog een stadje uit de Middeleeuwen is, ga ik koffiedrinken. Heb van Yvonne nog een Tarte Tatin in mijn tas.. Lekker. Stadje valt onwijs tegen.. Zit weer langs het kanaal en ja het wordt drukker. 12 uur slaat er ergens een kerktoren en het jasje en broek kunnen uit.

Het gaat als een speer vandaag. Ik had Auxerre wel kunnen bereiken... Maar 10 km daarvoor heb ik een Airbnb.. Jammer.. Ben zo vroeg. Bij Cravant staat er een toeristeninfo. Daar maar eens heen. Die mevrouw raad me aan om het stadje in te gaan. Laat de fiets daar en doe dat. Kerk niet open, Boulanger op vakantie., het café?, ziet er net als het stadje, triest uit. Naar mijn fiets maar weer. Ijsje en nadat de mevrouw even contact had gehad met mijn BenB adres, kom ik te weten dat daar niet eerder als 7 uur terecht kan... ga Nic maar eens bellen, dat lukte gisteren niet. Die zit op dat moment bij de buurman en die zegt gelijk dat ik niet moet bemoeien met hem!!, nou ja! Zij raad me aan om naar een wijn proeverij te gaan... Heb ze gezien, die Caves, aan de andere kant van het kanaal... Niet gedaan dus. Kom in Champs om 5 uur. Heb maar wat boodschapjes gedaan en toe een café in waar ik down en wel dit verslag bijwerk... Maar weet dat dit soort dagen erbij horen...

Reacties

Reacties

lies

Al je verhalen gelezen. Ook hier weer wordt je tocht ingekleurd door de mooie contacten.

Hein

Hallo Lia, je bent goed bezig. Henk en ik hebben een paar weken geleden deze Groene Weg gefietsen in beide richtingen zo ongeveer, maar ik herken niet zoveel in je prachtige verhalen. Je hebt denk ik een eigen route ontwikkeld. Nog een fijne rit toegewenst en de groetjes Hein.

Lia

Hi Hein.. Zeker een eigen route ontwikkeld.. Er waren wat mensen die ik wilde zien. En over de nieuwe route langs de Rhone had ik al veel gelezen. Net als de nieuwe route vanaf de bron van de Maas. Die twee heb ik gecombineerd. Omdat ik meestal een hoop andere dingen te doen om weg te kunnen, ben ik niet zo goed in het 'voorwerk', bovendien wordt het ook vaak anders gedurende de rit. Jullie, met jullie ervaring, weten zo ongeveer wat jullie kunnen verwachten.. Ondanks dat je bij mij een ander Frankrijk tegenkomt, hoop ik toch dat je het leuk vind! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!