liaopdefiets.reismee.nl

Van Champs-sur-Yonne naar Langres. 22 km

Champs-sur-Yonne. - Langres.

Mijn host in Champs, Brigitte,
was een aardige jonge vrouw. Ze had me geïnstalleerd in haar huis. Naar de vertrektijd ge raad voor de volgende morgen en toen verteld dat ze die a ond niet thuis zou zijn. Geen probleem, ik ga lekker naar mijn kamer en haal eindelijk mijn stoeltje te voorschijn. Gelukkig ook weer niet voor niets meegesleept en heb een heerlijke leesavond . Ook weer fijn.
Om 9 uur haal ik mijn fiets uit de schuur, ik heb al een jasje en lange broek aan. Ga weer lekker langs het kanaal naar Auxerre. Donkere luchten reizen met me mee. Halverwege laten ze ook wat vallen.. Mooi heb ik ook mijn regenjas niet voor niets. Weet ook zeker dat ik sokken had, maar waar?
Zo als je aankomt rijden is het een mooie stad. Ga nu gelijk toch maar dat kaarsje opsteken. In die kerk waar Jeanne d'Arc is begraven. Dan nog even een omweggetje en wat foto,'s en dan naar het station.
Werkelijk gedacht dat er de hele dag treinen reden tussen Auxerre en Langres... Maar dat is niet zo. De beste verbinding is vanmiddag om half 3 uit Auxerre. Twee keer overstappen, een keer in Laroche en een keer in Dijon. Dan ben ik om 7 uur in Langres.... Ai, dat is een streep door de rekening, was van plan om mezelf van een goed routeboekje te voorzien van mijn volgende traject: Langs de Maas... Nou maar hopen dat die morgenochtend open is.
Ga uitgebreid koffie drinken, regent af en toe, lekker gebak gekocht.. Nog een ronde door de stad... Winkels kijken.... Geen mooie winkels.
Aan de overkant van het kanaal een Mall gezien. Dat was nog leuk en sokken gescoord.
Half twee op het station om eens te kijken hoe het allemaal werkt. Denk toch dat ik straks naar de overkant moet, zie geen lift... Nou ik mag aan het eind van het perron oversteken. Mooi. In de trein wordt mijn hele fiets opgehangen met bagage en al, door een jonge knul. 20 minuten later helpt hij hem er weer af. Overstappen. 10 minuten later op een ander perron, de trein naar Dijon. Trap af... Trap op.. Hoge trein.. En die knul was er iedere keer ter assistentie. Jammer dat ie er na drie stations uitmoest. Het naar beneden halen van een hangende fiets is al een dingetje en dan ook nog uit zo'n hoge trein. Groot treinstation daar, maar op de perrons geen liften... Naar beneden op een trap gaat nog wel. In de centrale hal: lift! Boven wat gegeten. Pas 20 minuten voor vertrektijd komt er op een scherm te staan welk perron je moet hebben. Even geprobeerd... Een volgeladen fiets naar boven te tillen... Dan voortas om mijn schouders en de twee achtertassen halverwege de trappen. Fiets tot helemaal boven (eitje) tassen er weer op en daar is de trein...
Een keer is ie omgelazerd. Nou hing ie niet en de trein kreeg ineens haast... Toch nog vlugger als ik dacht, waren we er... Midden in een weiland leek wel.. Ja daar verder heel, heel, heel hoog, daar waren wel allemaal gebouwen... Ja hoor... DAAR is het stadje... Ik heb die fiets bijna 2 km rechtsstandig omhoog geduwd.. Maar...zo de moeite waard! Prachtig stadje, leuke winkels, een supermarkt die nog open is. Mijn Airbnb adres ziet er niet uit.. Maar twee dames hadden gezegd dat rustig naar binnen kon.. Ga een trap op, doe een deur open, en daar zie ik mijn appartementje van de foto's. Allemaal picobello voor elkaar! Midden in het centrum!! Zit lekker met een biertje... , proost!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!