liaopdefiets.reismee.nl

Langres - Coussy. 26 augustus , 105 km. 

Langres - Coussy. 26 augustus , 105 km.


Een rustig begin van de dag, heb de tijd , wil eerst natuurlijk naar de toeristinformatie, het is zondag en zal vast niet eerst voor half 10 open zijn. Als ik om kwart over 9 op de straat kom zie ik de eerste toeristen al op een terras zitten.. Gezellig, zo anders als veel Franse stadjes.

Maar inderdaad: de toeristeninfo is pas op en om 10 uur. Dan maar naar de Boelangerie, even wat lekkers, er is ook gelijk een koffie terras, lekker.

Al rap heb ik de routebeschrijving van Le Meuse en Velo, en ga ik om half 11 zorgen dat ik Langres uitkom.. maar door de goede hulp op dat kantoor: geen probleem en zit zo op de route.

De Maas begint helemaal niet in Langres… maar ze hebben het stuk erbij genomen omdat ‘ze’ dan aan de kilometers komen om een Eurovelo route te worden. Niet verkeerd natuurlijk.

Ik ga door prachtig heuvelachtig landschap en ga zeker niet langs een rechte lijn. Van hot naar her eigenlijk, maar ik geniet ontzettend van weer heuveltje op en weer een heuveltje af, bijna nergens komt de teller onder de 10 als ik naar boven ga , valt reuze mee. en an al dat vlakke is het wel weer even lekker.

In Pouilly-en -Bassigny kan ik een foto nemen van het ‘begin’ van de Maas…. en daarna is de route ook ‘bewegwijzerd’, geweldig!! al moet ik er wel aan wennen.. Maar met behulp van mijn nieuwe roadbook en de bordjes kom ik er altijd uit, het gaat als een tierelier!!.

In Bassoncourt zit het hele dorp in een schuur aan de barbecue die langs de weg wordt bereid en vraag ik om een fles water.. het is weer warm geworden, mijn lange broek, sokken en jasje waar ik vanmorgen mee ben begonnen , zijn al uit. Dat was gelijk ook wat ik voor de eerstvolgende uren aan mensen heb gezien, na twaalven zie je geen mens meer op straat…

Prachtig landschap en de Maas die een stroompje was .. wordt steeds breder, leuk om te zien.

Dan wordt het 4 uur en mijn roadbook laat zien dat er nog weer behoorlijk gekronkeld gaat worden, terwijl de grote weg langs de Maas gaat en even meer opschiet naar Neufchateau. Die pak ik, om 5 uur heb ik in Neufchateau de route weer opgepakt en op een bankje mijn host nog even laten weten dat ik er ben met een uurtje.. Kijk ook van Neufchateau weer op: geeeeen mens op straat.. uitgestorven!! zondagmiddag 5 uur. nog even de route en dan komt in Coussy, bij de kerk, mijn host me ophalen. Hij woont in het boswachtershuis, hij is het ook, een geweldige host.. lekker gegeten, kan er morgen weer goed tegenaan. Topdag!

Reacties

Reacties

Nic

De plaats is Coussey? Coussy ligt ongeveer 400 km zuidelijker, op de hoogte van Limoges en Clermont-Ferrand.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!