liaopdefiets.reismee.nl

Van Verdun naar Floing

Verdun - Floing, 28 augustus 122km..


Nou… die lange broek kon ik ook niet aan, nog veel te nat! Lekker geslapen met Santos ( mijn fiets) op de kamer. weer eens wat anders! Ik ga vanochtend eerst maar eens de stad op zoek naar een fietsenmaker! Even opletten Hein en Henk… gisteren en eergisteren heb ik nogal ruzie gehad met mijn fiets.. hij trapte steeds maar door. Geen harde. Waar ik in het verleden dan met een beetje Teflon het al verhielp, trok ie zich daar nou niets van aan. En er wordt wat afgeschakeld deze dagen. Voor het laatste pittige heuveltje ging het even helemaal mis en lag mijn ketting er best vanaf. Had handschoenen nodig om hem er weer op te krijgen.. Ik had die fiets beloofd dat ik vanochtend een fietsenmaker op ging zoeken.. daarna ging het prima he??? zou ik nog wel naar die maker?? wist het helemaal zeker toen ik daar om 9 uur voor de deur stond en hij pas om 10 uur open ging! Niet dus! Nog even Verdun in, mooi zeg, zo langs de Maas ook allemaal terrasjes, genoten even en daarna toch gezorgd dat ik weer de heuvels in ga. Het gaat super, wel neemt de route vandaag grote omhalen om de Maas heen, maar vooruit je doet de route of je doet het niet.

Dat is apart… er komen bepakte fietsen!!! gisteren trouwens ook 1 !! gezien. Ik maak even een praatje en ja hoor Nederlanders op elektriek.. dat zijn er twee voor vandaag! zozo.. even later : zowaar twee dames op een stella. Het totaal vandaag zijn er 11 geworden. ze hebben gewoon ineens een blik opengetrokken ! er waren er maar twee die het zonder hulp deden. Wel vertelden ze dat gisteren de hele dag regen hadden gehad. Goh, ik maar een half uurtje.

Eigenlijk wel raar dat ik van die WS mevrouw, die zo enthousiast voor de telefoon klonk nog helemaal niets gehoord heb…

Nadat ik rond 3 uur mijn gevulde stokbroodje heb opgegeten gaat mijn telefoon.. Lies! Of ik in de buurt van Nancy ben..Nee… ben al veel verder.. maar zij zijn dus veel sneller en toch wel wat in de buurt. Heb ineens visioenen dat ik ze ga zien vandaag.. Leuk! want toch wel veel aan haar gedacht vandaag: één mevrouw had het erover dat ze met al die heuvels wel veel vlugger door hun accu heen waren, dat ze met de etappes daar wel erg moesten houden… Goh ja.. dat zal ook wel, en zoals ik ongebreideld doorkachel…

Een kilometer of 8 voor Sedan wordt de route ineens een pad langs het water en zo rijd ik Sedan in. Zoek het toeristen buro, mijn routeboekje houd hier op en ik denk dat ze dan hier wel een nieuwe hebben. Voor het Belgische deel.. Zie nog net dat ze het licht uit doen… op een aankondiging staat dat de sluitingstijd om 5 uur ‘smiddags is, in het engels en in het Frans Maar in het nederlands staat er : 17.30…geen nieuw boekje dus. Ik bel Lies nog even .. dat was toch te ver zei ze.. jammer.

Maar ook mijn WS mevrouw heeft nog niet gereageerd. Een mevrouw die ‘iets’ met dat infopunt te maken heeft, neemt het nu over en in no-time heeft ze een Chambre-d’Hote voor me georganiseerd.. Daar ga ik dan maar heen, is ongeveer 4 km zei ze. Dat klopt aardig. leuke mensen, maar eten ? moet ik nog even halen. Epicerie is op 1 kilometer afstand.. Epicerie fermee… Supermarkt op 2 km afstand.. daar maar heen.. en terug .. het loopt dus weer aardig op.. Maar dan een heerlijke avond..

Reacties

Reacties

Elly

Wat heb ik weer van je genoten,liefs Elly,

Lia Vis - de Jong

Kus!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!