liaopdefiets.reismee.nl

Van Floing naar...

Floing - Charleville Meziers 29 augustus 40 km.

Vanuit mijn Chambre d'hotes in Floing even terug gereden naar Sedan en daar de route langs de Maas weer opgepakt. Prachtig fietspad. Zal het zo de rest van de route blijven? Volgens de mensen die ik tegenkwam wel!
Donkere luchten schuin achter me. Maar voor me schijnt de zon.. Die kant maar gauw op. Een stel dames gaan dezelfde kant op, dat had ik nog helemaal niet gezien. In een mum van tijd staat de score op 5 al!, dat wordt wat vandaag. Kom op een kruising waar je zo weer een route kan oppakken naar Reims langs een kanaal. Ze hebben hier veel van dat soort paden. In Charleville-Meziers ga ik koffiedrinken. Moet van dat pad af.. Steile opgang.. Versnellingen goed..
KNAP!!! Mijn ketting gebroken. Dat is me nou nog nooit overkomen. Gelukkig dat het hier gebeurd.. Bij zo'n grote stad! Zie in mijn routeboekje dat er hier een fietsenmaker is. Eerst maar even naar een Boulangerie. Gebak en een gevuld stokbroodje. En waar is die fietsenmaker?? Weten ze niet daar, wel weten ze een garage in de buurt. Daar maar heen dan. Daar kunnen ze niets voor me doen, maar geven een uitdraai mee van een fietsenzaak. Fijn. De meneer van die zaak is allemaal karton bij elkaar aan het vouwen. Doet goede zaken dus. Heeft me in de gaten dat ik op hem steven en begint al boos te kijken! No no,! N'a pas le temps !!! Geen tijd dus! Er kwam nog een hele litanie achteraan... En de weg naar een andere zaak. Daarheen dan maar.. Mooie zaak en een aardige man. "ohlala" en bezorgd kijken... Mijn telefoonnummer gevraagd en dan vraag ik :"is ie over een halfuur klaar?" Ja ze gaan dicht he tussen de middag..!, 2 uur! No. no, 3 jours.!!!
3 dagen!! Hij moet onderdelen bestellen en, en.... Ai.... Ik ga GEEN 3 dagen wachten... Was toch al min of meer van plan om morgen vanaf Namen naar huis te gaan. Wil het weekend weer thuis zijn. Is genoeg geweest... Maar had graag Frankrijk af gemaakt...
Naar het station dan maar. Fijn dat alles bij elkaar
is! Ja, heb zo vaak in de middel of nowhere gezeten...!! Voor 12 uur ben ik daar... Een meisje is anderhalf uur bezig geweest en ging me toen vertellen dat de eerste! gelegenheid morgenochtend om 6.25 is... En dat ik dan rond 5 uur thuis zal zijn... Het kost me 101.25 en ik krijg 4 tickets die ik op elk station moet activeren. Eerste trein vanaf Charleville naar Lille, de volgende naar Namen! De derde naar Brussel en de vierde van Brussel naar Amsterdam... De moeilijkheid ligt in het feit dat ik een onverpakte fiets mee zal hebben... Ik ben dus een eigenlijk een hele dag in deze stad... Moet er even van bijkomen. Eerst maar eens koffie... Een terrasje, ga niet binnenzitten.. Een 3 kwartier aan het dwalen in de stad en zie een hoop banken maar geen terrasjes dan in de verte zie ik terrasjes?
De eerste drie nog gesloten.. Maar dan kom ik in hetleuke gedeelte van de stad. Leuke winkels. Toeristeninfo.. Op het terras ga ik ook gelijk maar eens werk maken voor de nacht. 3 WS-erin de binnenstad, die maar eens even aangeschreven... Naar het Marionetten museum geweest... Dan wordt het 5 uur en ga er een van de Wsers bellen.. Die had mijn bericht nog niet gezien maar zei gelijk ja!, met zijn adres en zou om half thuis zijn. Koop wat biertjes en ga naar dat adres. Ben er net als hij ook aankomt. Zijn appartementje zag er niet uit alsof ie op visite had gerekend, maar wel een heel genoeglijke avond gehad..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!