liaopdefiets.reismee.nl

Niverlee -Charleville de Mezieres. 72 km

Gisteren in de loop van de middag had ik mijn gastvrouw nog gebeld, om haar te laten weten dat het toch wel een uur of 8 zou gaan worden, in verband met vertragingen van de trein, ja ook hier in België.. Ze vroeg toen of ik dan ook mee wilde eten, ze had soep, dus lekker gemakkelijk. Niet verkeerd natuurlijk. Het was een gezellige aankomst, net nog even een staartje regen meegepakt.. voor de rest was dat erg meegevallen. Even gebadderd, en aan tafel. Lekkere soep, linzensoep, 2 borden dus.. daarna !!! nog spagetti met daslookpesto en zalm.. en een clafoutis toe... pffff... ik sliep er goed op in mijn prinsessenbed zoals Mark het bed noemde.

Veel gekletst ook, en deze ochtend gingen we weer rustig verder.. was dus laat weg, maar och zover is het niet vanmorgen.

Ben toch begonnen met mijn regenjasje vanmorgen, nattig hoor, petje met klep! onder de helm , op naar Frankrijk, de route langs de Maas laat rechts liggen, die is voor morgen! Al weer gauw zat ik op een prachtige RAVEL weg, daar kunnen die Belgen dus behoorlijk mee scoren, die hebben zoveel van die prachtige fietspaden gemaakt op veelal oude spoorwegen. Het eerste stuk ging dan ook als een tierelier, maar eenmaal in de buurt van de Franse grens hield dat wel op. Op de gewone rustige wegen, meestal , maar toch ook af en toe op de snelweg, ging het verkeer rakelings langs me heen.. en in Wallonië mag het verkeer op die wegen 90! km. en heuveltje op en heuveltje af...

Om half 5 was ik dan toch in Charleville even door de stad heen gefietst, bekende plekjes van vorig jaar en me toen gemeld bij Catherine van Airbnb. Leuk ontvangst ... maar ze praat alleen Frans, gelukkig weet Google raad op moeilijke punten...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!