liaopdefiets.reismee.nl

Charleville de Mezieres - Niverlee. 74 km.

Het is gelukt, als ik nu dit stadje uit rij is het goed... maar als ik een week bij deze mevrouw zou blijven logeren, zou mijn Franse taal, die nu diep verborgen zit in mijn hersenspelonken, aardig boven zou komen drijven. Allee .. dit was maar ene nacht.

Lekker een pizza gegeten gisteravond, nog door de stad gewandeld. Na een petit dejeuner vanmorgen, zonder problemen de Maas opgezocht, kwam precies uit waar ik hem vorig jaar verlaten had. De route is goed aangeduid, maar heet hier geen Maasroute, maar Voie-Verte Trans Ardennes. Volgens de beschrijving het mooiste gedeelte van de route...

Het is lekker weer, wel een lange broek en jasje aan. Het gaat lekker en ik geniet. Heb de tijd, want Niverlee is zover niet, 'maar''74 km. dus sta echt af en toe stil om te genieten van het uitzicht. Kom veel fietsers tegen , die ik allemaal in het Hollands kan begroeten. In Montherme ga ik voor de koffie , gezellig in zo'n tabac. Als er een klant binnenkomt krijgen alle klanten een hand en de uitbaatster krijgt wat een zoenen!! wel gezellig! Voor dat ik het stadje uit ga nog een meeting met een 2 stellen die alletwee de Maasroute doen, wel de andere kant op als ik, ze vroegen dus ook gelijk hoelang ik al onderweg was... ja , ook weer een verhaal.

Heel veel ganzenstront op het pad, eerst probeer je het wat te ontwijken, maar dat is onbegonnen werk. met natuurlijk de navenante ganzen, die blijven staan waar ze staan, net alsof dat pad voor hen is aangelegd...

Bij Fumay wordt het warm, jasje uit en mijn kuitbroek komt te voorschijn, lekker op een bankje gelunched en genoten in alle rust.

Dan voor het laatste stuk, bij Vireux-Molhain ga ik van de route af om naar Niverlee te fietsen, waar daar de Vrienden van de fiets mijn bed hadden laten liggen, kwam toch weer terug, Heel gezellig met hen weer gepraat..en gegeten, tot laat op de avond nog..