liaopdefiets.reismee.nl

Niverlee - Huy 89 km.

We blijven kletsen daar in Niverlee... Wat een gezelligheid, en zeker niet oppervlakkig! Maar toch neem ik afscheid van Vrienden op de fiets die ineens vrienden zijn geworden.

Miriam besluit om even mee te fietsen om me op weg naar een Ravel te leiden. Gezellig, ze neemt een andere weg als waar ik voor gekozen zou hebben, maar het gaat wel vlot. Ik heb nog wel bedongen dat Nic er misschien ook een slaapplaats mag vinden? En dat mag! Leuk.

Ik zit op dezelfde Ravelweg als die vanaf Dinant, afgelopen zondag, maar toen dus bergopwaarts., nu gaat ie een stuk sneller. Wel is het nog fris zo rond 9 uur. Maar een blauwe lucht, en bijna geen wind. Als later de Maas weer in zicht komt lijkt ie wel weer mooier als gisteren. Genieten!!

Als ik het verslag lees over de Maas route moet het vandaag minder zijn als gisteren.. Maar de omgeving staat mij juist meer aan, veel dorpjes. Mooie huizen, goede aanwijzingsbordjes, minder ganzen!

Dinant in zicht.... na 25 km. Koffietijd en zo rijd ik bijna een supertaartjeswinkel binnen... LEKKER!! Een ander fietsstel zat er ook van te genieten.. Je komt er zo heel wat tegen die deze route doen. Het is ook pas dit jaar dat de route een Euroveloroute is geworden. Dientengevolge is er ook wel ruchtbaarheid aangegeven.

Zoals gisteren het fietspad van een bijna constante kwaliteit was, is dat bij de Belgen toch anders.. Als ik er net echt van geniet: windje in de rug, handen losjes op het stuur... Gaan de Belgen weer hun remedie tegen steoporose inzetten!! Hup, ineens allemaal kinderkopjes onder de wielen! Hobbelend kom je weer te weten dat het niet altijd plezier kan zijn!!

Niettemin is het erg genieten vandaag. Mooi parcour, ik ga langs Namen, waar ik nog heel erg gezocht heb naar dat bankje waar Lies en ik getracht hebben om water te koken.... Nieuw tankje moest er onder de brander... Dat ging niet helemaal en het tankje was leeggespoten toen... Ach ja, zo liggen er op de wereld aardig wat herinneringen!

In Huy ben ik om 4 uur maar naar het vvv. gegaan. Die hebben een BenB voor me geregeld. Daar zit ik nu, prima voor elkaar, al een glaasje wijn gehad, deze mensen hebben, bijna midden in de stad een eigen wijngaard! Ik heb wat eten in de supermarkt gekocht... Geen zin meer om eruit te gaan, mijn gastvrouw heeft mij fietskleding gewassen.... Morgen kan ik er zeker weer tegenaan, het wordt morgen WEER 2 graden warmer... Lekker hoor. U 9

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!