liaopdefiets.reismee.nl

Van Maagdenburg naar Dessau.

Van Maagdenburg naar Dessau. Zondag 25 augustus.85 km.


kwart over 6 werd ik wakker, het eerste voelde ik aan de band die ik opgepompt in mijn kamer had liggen… nou die is bijna leeg.. gauw naar beneden, de fiets ziet er hetzelfde uit als ik hem gisteren heb achtergelaten pfffff!!! trots op me zelf, dan nog maar even kijken waar dat gaatje dan zit in die andere band. Weer met water in de weer en nu borrelde er gauw wat omhoog, die dus daar geplakt , kan maar beter voorbereid zijn.

Oke, het is 61 km naar Dessau, ik ga op tijd weg, Je weet maar nooit! Eerst nog maar een rondje door Maagdenburg, mooie gebouwen en dan de Elbe route opgezocht. Gauwn ie route gevonden en gelijk ook weer door een mooi park, Veeel bepakte fietsers vandaag, kan wel eens handig zijn. het asfalt van deze route is ook mooi, voel me goed.

Maar dan gaat ook deze route over landwegachtige toestanden, word ik nu niet zo blij van. Mijn band ook niet: na 10 km is het pfffff- leeg!

Gelukkig komt er net een man aanrijden, en die wil wel even helpen, fijn! het is er ook alleen maar om te doen dat er nieuwe binnenband in komt. doet ie keurig…? hij zit wel met de verkeerde kant van de ….. in de band te poeren, iets wat IK zeker niet mag van Nic. Dan wil ik later mijn rem nog goed zetten en is er een heel belangrijk stukje verloren… Bovendien had ik voorgesteld om nog een extra bescherming aan te brengen in de band, maar dat was niet nodig zei hij.

Verder kan ik weer, zou ik nou nog wel die route volgen?? kijk eens even op Google en zie dat de voorgestelde kilometers vandaag 85 zijn geworden, heb vanochtend dus aardig zitten rond te fietsen.. ik ga nu maar doen wat Google zegt.. het is ook nog loeiwarm geworden. 33 graden zie op borden. Gaat lekker, dan zie ik een Gasthaus met Kaffe en Kuchen en kom een paradijselijke tuin binnen. Heerlijk koffie en pruimentaart en ik ga rustig aan de slag: die eruitgehaalde band plakken.! aan een tafel naast me komen 7 motorrijders zitten, gelijk aan grote schotels met vleesgerechten, 11.30 uur… ik moet even naar de WC, in de zaak zelf staan 3 x mannelijk personeel de motors te beoordelen…. Ach ja!

weer op de fiets merk ik dat ook de wind weer een aardige duit in het zakje doet. Jawel, in mijn gezicht. 35 kilometers staan er op de teller, als ik weer een bekende knal hoor, dus weer die fiets op zijn kop en , daar staat een echtpaar langs de kant, meneer had tegen zijn vrouw gezegd dat hij me toch maar ging helpen. ze fietsten net naast me toen het gebeurde.

Ook werd er een pomp gehaald in een huis uit de buurt, die man kwam ook gelijk maar.

Wel heb ik aangegeven dat ik nu wel dat stukje in de band hebben wilde, vonden zij ook een goed idee, ik kon ook net voorkomen dat het wiel erin gezet werd met de ketting helemaal aan een kant van de derailleur…. goed dat ik wat Tulpenpennen in mijn tas had gestopt, ze waren zeer vereerd allebei.. Eentje had er ook veel naar Cuba gereisd: alle provincies was ie geweest, OOst Duitsland had daar tractoren gegeven en daar had hij veel onderhoud aan gepleegd. Zo recht mogelijk naar Dessau, maar dat gaat minder vlug als ik dacht. Die band rijdt zwaar, is niet volledig opgepompt ook, en ik durf er niets meer aan te doen… Het wordt een rit door, gelukkig, veel kleine plaatsjes {kinderkoppen} en lang rechte stukken door kaal land..

Dan eindelijk Dessau, een lange hoofdstraat, met twee !!! fietsenzaken. ze zijn allebei om !0 uur open. Ik denk dat ik dan voor de deur sta…

half 5 ben ik bij mijn Vrienden op de Fiets adres… en kom terecht bij een Fietsengek!!! kom ogen tekort wat ie allemaal met fietsen doet, heeft ook 2 wielen aan de tuintafel gezet , lekker makkelijk! Kaffee??? vraagt Walter.. en ik mag het ook een bier zijn… Dat mag!! Ik heb ook maar gevraagd of ik mee mag eten.. Dat mocht ook, Hele leuke mensen, maar praten maar twee talen.. Duits en Russisch! en toch : we hebben een leuke avond gehad, toen ik naar boven ging zei hij , dat ie het leuk vond om zo’n bereisde vrouw te leren kennen...Dit is toch leuker als in een hotelkamer te zitten, ze hebben hier hun hele leven gewoond en dan hoor je toch ook vanuit een ander perspectief weer dingen. enne.. mijn rem is al gemaakt, bovendien gaat Walter mee naar de fietsenzaak.!



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!