liaopdefiets.reismee.nl

Relaxen in Dresden.

Relax dagje in Dresden. 55 km 28 augustus.


Steffi, gaat 5 dagen in de week om half 6 de deur uit, fietst 6 kilometer. zit een uur in de trein en werkt 5 dagen in de week… Half 7 's avonds komt ze er weer in… Andreas is een onderwijzer wiskunde op een middelbare school. Die gaat om half 9 met mij mee om me voor te rijden. Hij gaat zelfs met mij mee om de informatie te wijzen. Aardig… Ik wil dus een ticket naar Amsterdam, met mijn fiets!! Dat is gelijk ook het probleem, kan alleen maar hier op het station, nicht am internet. Maar daar is het zo geregeld! Oh… wacht even, als dat zo gemakkelijk gaat, kan er dan niet een ticket gelijk geregeld worden naar Anna Paulowna?? Is daar een station?? Jazeker! Zo geregeld!! Morgen de trein om 9.10, dan ben ik om 20.15 in Anna Paulowna. MOOI!

Dan de stad in, op mijn dooie gemak, kijk hier en kijk daar, zit eens even op een bankje, bel Nic even, zodat ie weet dat ik morgen thuis kom. Bel Elma, als ze me nog nodig heeft voor de modeshow zaterdag, dan kan dat.

Het is warm, er komt een oudere dame lekker even bij me zitten… En nog een, er volgt een geanimeerd gesprek. Er blijft hoe langer hoe meer Duits hangen. De eerste mevrouw gaat haar man weer opzoeken. De andere, 84, heeft een leuke hobby.. Dat gaat ze me laten zien. Er komt een plastic tas tevoorschijn die niet voor de eerste keer opengaat, minstens 100 aquarellen komen tevoorschijn. Op A4 formaat,

Allemaal gekopieerd… 5 Euro 6… 10.... Allemaal prachtig.. Na een tijdje moest ze toch ook naar haar man… Ik ga naar de Altstad en daarna naar Pilnitz, een mooi slot. Waar interessante tentoonstellingen zijn. 15 km verder, langs de Elbe.

Dat was een goeie keus. Interessante dingen en een prachtig slot. Er wordt een hoop water gegeven in de tuin, waar niet veel mensen doorheen wandelen vandaag, te heet!

Terug word ik overvallen door een heftige bui, hagelstenen! Onder een brug vinden we een schuilplaats. In de Altstad een biertje, nog wat kerken bezoeke.. Ik had eigelijk verwacht dat ze hogedrukspuit al over de oude gebouwen hadden gehaald, er zijn nog heel wat gebouwen grauw en zwart. Niettemin was de binnenkant van de vrouwenwerk prachtig. Heel anders als andere kerken, leek wel een oud theater.

Dan is het tijd om naar mijn gastadres te gaan, de hoogte in, dat neemt nog wel 3 kwartier…

Weer een goede avond.

Reacties

Reacties

Mary Obdam

Je hebt het weer gehaald hé.
Had ook niet anders verwacht van zo'n jonge meid.
Wat wordt het volgende project?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!