liaopdefiets.reismee.nl

Van Vienne naar Lucinay

Van Vienne naar Lucinay, 76 km 18 augustus.


Stress vanmorgen tijdens het petit dejeuner… De familie gaat op vakantie, en ook de kinders zijn op tijd uit bed getrommeld.. een puber 16, daarbij en zo’n kleine felle tante .. 9, ik verstond er niets van , maar de toon en de blikken naar elkaar brachten een hoop herinneringen naar boven. leuk hoor.. ze gaan naar Verona, voor 5 dagen om daar Aïda te gaan bekijken. Maar ja .. met vieren op vakantie.. stress en dan zo’n logee daar nog tussen door..Ik was dus gauw op weg.. Vloog de berg af en had ook mijn route zo gevonden. Het gaat lekker, maar gisteren was ik al gewaarschuwd dat de route op zou houden omdat het stuk bij Lyon, nog niet klaar was, damn.. hier stopt het dus.. en ik kom op de ‘gewone’ weg. Daar is netjes een zijstrook, dus niet zo erg, maar vlak voor Lyon zou ik op de A7 moeten rijden , die net zo druk is al bij ons… eens even verder kijken op de telefoon, er gaat een pad langs de Rhone.. : nou , die is helemaal niet verkeerd, Google is het me eens , maar ja , dat wordt toch een tweesporig pad , met kiezels.. ik heb een mountainbike, hij moet ergens tegen komen.. toch? Dan weer een weg.. pak die, en kom ik een stel tegen met 4! honden een karretje op weg naar Santiago de Compostella. Ach de wereld heeft zo zijn kostgangers.

Dan wordt de weg weer een pad, maar eindigt ook weer op een weg.. DAAR van staat er een poort open, Ik denk nog : zou dit wel goed gaan..? maar och op mijn scherm ziet het er goed uit. Na 1 kilometer, beginnen alle wegen op het scherm te draaien en komen er twee woorden op mijn scherm: Keer OM… Heb ik toch maar gedaan, het was bij een raffinaderij en er waren ook nogal wat rare luchten die daar rondzwierven.. het gravelpad maar weer gepakt… even alter komt er op dat pad een witte auto aan, met rode strepen! Of ik nou gesignaleerd was? de auto was in ieder geval van een beveiliging, maar hield me verder niet aan..


Uiteindelijk kom ik toch in een voorstad van Lyon, nog ‘even’ naar het centrum, dat is nog 7,5 km.. en ik wil daar toch zijn voor de koffie met wat lekkers...Hier een foto en daar , en dan is het toch 12 uur.. wil bij een leuk terras neerstrijken, maar daar hebben ze alleen koffie, daar fiets ik niet voor… oh : aan de overkant staan twee tafeltjes buiten en is een Boulanger/Patisserie, juist dat dus!

Zit lekker en komt er knul naast me zitten met een skateboard en een gitaar.. Er ontspint zich weer een heel gesprek, het was een Argentijn, die al werkend aan het reizen is op zijn skateboard. Dat was toch wel behoorlijk zwaar met die bagage.. Kortom toen ik wou opstappen, moest er wel gehugd worden.. Ook weer leuk. Eén hoek sla ik om en het lijkt wel of de hele stad aan het eten is.. Mijn hemel wat een drukte met eettenten overal!!! Neem afscheid van de Rhone , kom in het oude gedeelte van Lyon, weer ruziënde pubers tegen, 3 stuks, Nederlanders , vonden er helemaal geen flikker deze vakantie.. ach ja.. In de oude stad: ook weer allemaal eettentjes.. weer een brug en kom ik aan de westkant van de Saonne. stap weer lekker op , nog 33km naar mijn slaapadres van vannacht, een prachtig stadje, waarbij de huizen allemaal tegen elkaar zijn gebouwd. Kom terecht bij een muziekonderwijzeres. Een joekel van een piano staat er in de kamer waar zij een tijd haar oefeningen op heeft gedaan.. ? Dan neemt ze me mee naar een winkel die gerund wordt door de plaatselijke Producteurs, zag er prachtig uit en lekkere dingen. Dus dat was een lekker plaatselijk biertje vanavond… !

Reacties

Reacties

Helee

Hai lia,

Wat is het weer genieten van je verhalen. En wat ga je hard mijn God zoveel fietsen elke dag. Maar je beleeft zo wel het een en ander veel plezier liefs

Ton en Marja

Hoi Lia
Knap van je om na zo'n hele dag fietsen nog zoveel energie te hebben voor zo'n uitgebreid dagverslag.
Met enige jaloezie genieten we van je dagelijkse belevenissen.
Nog veel plezier de komende dagen met hopelijk goed fietsweer.

Anneke

Wat n prachtige volzinnen gebruik je toch!! Je geniet volop van de mooie en bijzondere mensen die je ontmoet. En.....ik geniet mee!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!