liaopdefiets.reismee.nl

Van Versaugus naar La Machine


Van Versauges naar La Machine. 20 augustus 115 km.


Lekker geslapen en verkwikt van een klein ontbijt, neem ik afscheid van dit trio vanmorgen. Ga Chantal nog een kaartje sturen vanuit ons Tulpenland, heb ik beloofd. Gaat ze bij het verhaal in het boek plakken..

91 km , is me beloofd door Google, een rustdagje eigenlijk..? Had ik dan ook Google maar gevolgd.. Maar ik moest vanmorgen eerst even eigenwijs zijn en ga een paar km de verkeerde kant op.. Waardoor ik ook later op de Voie Verte kwam als de bedoeling was. Het is in dit stuk Frankrijk niet echt nodig, het land om me heen is al plat genoeg, niettemin rijdt het lekker en je komt veel fietsers tegen. Bovendien schiet het lekker op.

Half 11 kom ik in Digoin en zie een bepakte fiets met een mevrouw aan de koffie, daar ga ik maar eens bij zitten . Ze heeft een route kaart bij de hand en laat me een route zien langs het Canal laterale du Loire. Een kanaal die gelijk gaat aan de Loire, een mooi fietspad heeft, en wat verkoelend werkt. Fijn fietsen. en dan gaat het mis...Deze route stuurt me soms door paden waar je kan wandelen en niet graag fietst met volle bepakking… ik ga op de fietsbordjes rijden, zie Dezice allang staan en volg die maar.. van Vitry sur Loire gaat het weer flink op en neer naar Cronat , broodje en Walter aan de telefoon, die komt me tegemoet rijden en zegt dat ik naar Devay moet, dat is nog wel even, ik deel hem mee dat ik de 979 pak en dan vlak voor Devay zie ik hem komen. Fijn!!!

Hij verzekerde dat het bier loeikoud staat, drinken in Champvert nog een cola, en dan, ja.. nog even wat heuvels… stuk bos, La Machine, best een groot plaatsje en OP en Neer… pffff … oh !!! dat huisje herken ik van de foto’s en rijden het hek binnen!!! 6 uur is het geworden , maar wat een lekker biertje en wat een prachtig nieuw CHALET! Het wordt een heerlijke avond met dierbare vrienden… Con haar best gedaan op de dingen die ik lekker vind.. Ieder mens zo zijn gave..

Reacties

Reacties

Trui

Heerlijk dat je bij je vriendjes bent.
Wil je ze de groetjes doen . En lekker wat luieren daar maar

Heleen

Dag Lia,

Wat ben je ook een heerlijk eigenwijs lief mens dat kost je veel kilometers. Maar veel plezier ennnn proost op het leven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!