liaopdefiets.reismee.nl

Coussey - Verdun.



Coussey - Verdun . 27 augustus , 117 km…


een donkere dag , toen ik wakker werd. Niettemin had mijn host er weer van alles aan gedaan om me goed te voelen. Hij ging al om 8 uur weg, ik heb nog even afgewassen en de deur op slot gedaan, sleutel in de brievenbus en weer op pad. Gekleed weer, nee geen sokken, maar wel de lange broek en het jasje.

Ja, wat moet ik er verder over zeggen… op en neer , de ops waren heel redelijk, soms echt wel naar beneden naar 6 - 7 km per uur, maar de neergangen waren zo zo lang en geweldig , maakte alles weer goed. Natuurlijk zien ik ook de Maas geregeld en het is hier al een aardige ‘rivier’ geworden die zich af en toe ook splist in meerdere stroompjes om dan weer bij elkaar te komen. Maar nog weer ook deze morgen geen enkele andere fietser!! het maakt het wel een eenzame geschiedenes.. maar goed ik wilde dit al een tijdje.. dus ik zal…

het is het land van Jeanne d’Arc en dat zullen we weten ook! hier is ze geboren en was een herder die met haar schapen het land doortrok.. nou dan ben je wat dagen zoek! een eenzame bedoening hier .. eigenlijk is het een godswonder dat een gewoon herderinnnetje zo betrokken werd in dit werelddeel.. Ik ken het me voorstellen dat die man die Nicky Verstappen heeft vermoord dt deel heeft uitgekozen om ‘zoek’ te raken!!! Ik las vanmorgen in een Franse krant dat ie is opgepakt in Barcelona!! Nou dan had ie beter hier kunnen blijven. Ja, dat was in Vaucouleurs. Daar maakte ik ook nog gebruik van de Toeristinformation, Ik moet nog een slaapplaats hebben voor vanavond…

Ja, ik kom ze zat tegen hoor, de Chambre des Hotes.. maar allemaal geënt op twee personen en ik ben ‘tout seul en dan vind ik 80 Euro veel geld voor 1 nachtje. ook voeren veel hotels die prijs.. Heb een optie op een Airbnb, maar daar hoor ik niet veel van. .

Ineens zit de route weer even langs een kanaal.. ..wel weer even leuk. En in Brasseite staat er in eens : ‘Zimmer Frei” kijk dat is leuk als het 4 uur is , maar geen half twee… Als dat hier nou zo staat … staan er misschien wel meer .. ????

In Saint-Mihiel vraag ik de dames van het toeristinformatie om de jeugdherberg te bellen in Verdun, ik had een leuke op intenet gezien… maar die bestaat niet meer zeiden ze.. hier gekeken .. daar gekeken .. ik kan altijd nog inchecken in een F1 hotel…

er komen nog een paar beste klimmen in de route… maar daarna gaat het ook {bijna} zonder remmen naar beneden.!!! lekker hoor .. en.. het druppelt.. nee.. ja ! mijn jasje aan.. het is spitsuur, ben op een ‘grote’weg zonder zijstroken.. doe mijn veiligheidshes erover.. maar dan begint het te gieten.. Veiligheidsjack OVER de regenjack en de pet van Piet onder mijn helm.. en zo ga ik vragen bij een Chambre d’hote in Belleray.. aan het aantal auto’s kon ik al zien dat het hem niet ging worden.. [was ook zo] en ga verder naar Verdun.. waar ik incheck in een F1 . mijn fiets staat als maatje op de kamer, dat dan weer wel .. maar gezellig is anders . Morgen heb ik gelukkig weer een WS. in Sedan.. gezellig!! en mijn lange broek hoef ik ook niet aan zag ik al wel...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!