liaopdefiets.reismee.nl

Van Kampen naar Geeste

Van Kampen naar Geeste. 119km. 20 augustus.



Allemachtig wat een ontbijt vanmorgen! Vers fruit, joghurtjes, sinasappelsap, verschillende klei e broodjes, bakjes met jam, hoemoes, hagelslag, krentenkadetten, eitjes en…. Ze was nog pancakes aan het bakken…. Er waren nog drie gasten, Belgen, een vader met twee tieners.!

Onze gastvrouw was aan de maat, en die dacht dat tieners veel eten… Nada! De enigen die haar breakfast eer aan deden waren de vader en ik. Toen die hoorde dat ik uit Anna Paulowna kwam, zei die gelijk: O! Die was getrouwd met jullie Koning Willem de Tweede ! ! WOW…

Pas om half 10 op de fiets, nog even wat Kris Kras door de binnenstad waar de terrasjes al aardig volliepen.

Dan over de brug richting Zwolle. Google voorziet me weer van een mooie route.

Kom daar door een mooie nieuwe wijk. Dan is plotseling het bordje Vechtdalroute daar, en gaat het slingerend langs de Vecht, altijd al een keer zin in gehad en nou is het zomaar op mijn pad.

Het is een mooi stuk waar ik vandaag langs rij. Maar zit nu op een LF16 route en die Routes gaan niet echt door mooie plaatsjes! Dus bij een rustpunt even koffie gedronken, en als er 1 zit komen er meer, dat was ook nu het geval. Daarna dus langs Dalfsen en bijna langs Ommen, ben ik toch even in gegaan! Wat een grote stad is dat.

Geniet van het landschap, leuke huizen, en dan zo ineens ben ik al de grens over, de volgende kilometers zijn in Duitsland. Hoewel er nog wel steeds borden verwijzen naar Coevorden en Schoonhoven, de route blijft in Duitsland. Emsland heet het hier.

Gelukkig kom ik nog door een plaatsje waar ik wat kan kopen voor mijn gastgezin. Lekkere fles wijn met een fiets erop. Na 110km gaf Google aan dat ik er was…. Maar na herinvoering kwamen er nog 5 bij..

Kom in een straat waar aan de ene kant prachtige huizen staan, no 16, moet ik zijn.. O nee, 15..terug.

En dan kom ik in een huis waar John Williams met zijn programma " Help mijn man is klusser" een goede uitzending zou hebben gehad… Een dik wijf… Sorry hoor, was bezig in de tuin, twee jochies van 4 en anderhalf hielden haar al schreeuwend en vechtend bezig. Manlief werd geroepen vanuit de achtertuin… een alleraardigste man die goed Engels sprak. Die me gelijk uitnodigde voor de thee, nadat ik hem die fles wijn had overhandigd…

Naar binnen dus…. VRESELIJK!!!! Maar Daniela liet me gelijk mijn bed en kamer zien… DAT was prima… Moest wel in bad douchen, alles was dus onder constructie… Thee werd het dus, het deinende jongste jochie had gelijk de tiet te pakken en nam de tijd om beide kanten leeg te drinken…. Edoch de conversaties waren heel gezellig.. Om half 8 ging ik naar boven om me te douchen en kwam na 3 kwartier beneden waar Lutz en Daniela druk doende waren om een klasse maaltijd op tafel te zetten… dat duurde tot 10 uur… DeDe kinderen hadden af en aan al geslapen, en waren aan tafel te moe om nog wat te eten. Lekker op de bank in een dekentje… WasWas gezellig tijdens het eten, ze hadden voor 10 personen klaar gemaakt en het ging bijna allemaal op… NIET door mij…

Wel heb ik mijn zijden lakenzak op bed gelegd.. En heerlijk geslapen…. DAT wel.

Reacties

Reacties

lies

Qua eten heb je inderdaad niet te klagen. en ach dat andere heeft weer een eigen verhaal. En goed slapen is ook wat waard.
Je treft het met het weer en het wordt alleen maar beter
liefs

Lia Vis - de Jong

Fijn dat je toch een beetje meereist..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!