liaopdefiets.reismee.nl

Van Nuenen naar Wijk bij Duurstede, 87 km.

Bijna werd Matthieu boos vanmorgen toen ie hoorde dat ik nog niet eens een band kan plakken.. wel ik heb alles bij me, maar feitelijk nog nooit het werkelijk uit hoeven voeren.. er was altijd iemand in de buurt die het goed kon... nou ja, dat was dan zo...Toen was het mijn beurt, deze man van 70 heeft bijna alle bekende fietsroutes in de States gedaan, hij stond nu op het punt om weer 2 en een halve maand weg te zijn om "the great Divide" te gaan fietsen en had nog nooit in echt in Nederland gefietst.. Anna Paulowna? waar ligt dat ? waar wordt daar het brood mee verdiend? Afsluitdijk? nee, nog nooit geweest, Zuiderzeeroute? nooit gedaan... Dus toen ik uitweidde wat voor mooi voorjaar we net weer hebben gehad en hoe mooi de polder weer was, vroeg ie : "Hoe groeit zo'n tulp eigenlijk? net als een aardappel?" dus toen zei ik dat ik het wel apart vond om een Hollandse wetenschapper te vertellen hoe een tulp groeit...

Door al dat gepraat was ik natuurlijk weer later op de fiets alsdat mijn bedoeling was, eerst naar Beek en Donk, een alleraardigst Brabants plaatsje, waar Nelleke en Ben wonen, 2 medereizigers in Myanmar. Veel verhalen, lekkere koffie en gebak, later nog een broodje en dan gaan zij weer verder met hun voorbereidingen voor hun 3000 km lange fietsreis, de Limesroute, van Katwijk naar Constanza.

Om 1 uur fiets ik daar weg, door het Brabantse land, stinkt nog steeds naar varkens.. Door Uden, Heesch en Oss en dan neemt het pontje me mee in Oijen naar het Land van Maas en Waal, dan later over de grote Willem Alexanderbrug kom ik in de Betuwe. Het begint meer te waaien en niet in mijn voordeel, maar de bossages langs een kanaal geven me wel beschutting op die saaie weg.

Dan het pontje nog bij Wijk en om 6.36 bel ik aan bij zuslief, die meteen constateert, dat ik 5 minuten te laat ben.. Gelukkig kon ik de pont de schuld geven!

Lekker gepraat, lekker gegeten, morgen naar De Zilk, naar Ans, een zusje van een vriendin..

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!