liaopdefiets.reismee.nl

Van Wijk bij Duurstede naar De Zilk, 88 km.

De hond van Cocky kwam vanochtend kijken of ik er nog wel was, was half 8 dus een christelijke tijd. lekker ontbijt en ik ben weer klaar voor de dag. krijg nog wat aanwijzingen Cocky zodat ik niet weer een saai stuk langs het kanaal heb.

Het eerste stuk gaat prima, goed weer, klein windje, maar dan is er een bord: verkeer gestremd... Dat betekend dus dat ik om moet rijden, en mijn route anders wordt alsdat ik van plan was, nou ja het zij zo. Ik kom uiteindelijk bij Bunnik uit. Wordt over de A27 Utrecht ingeleid. Bekend hier allemaal, van lang vervlogen tijden... Dan leidt Google me ook nog langs de Abbestederdijk.. een half jaar heb ik in Utrecht mijn domicilie gehad, toen ik 15 was, en had ik ook een vriendin: die woonde op de Abbestederdijk. Ik word de stad doorgevoerd zoals ik vroeger ook naar het centrum ging.. een trip 'down the memorylane' wat leuk allemaal.

In het centrum wil ik even koffie, bij een fotomoment staan verschillende terrassen uitnodigend te staan... fiets op slot en eerst: plassen.. Vraag het aan serveerster die ogenblikkelijk zegt dat ik mijn vraag in het engels moet stellen!! HUh??! nou ja.. Okay. ik werd verwezen.. Daarna vraag ik om koffie.. nou dat ging niet het terras ging pas om 12 uur open... dus loop ik weer naar mijn fiets. Daar zetten twee motorrijders hun machines neer.. Ik vraag me af hoeveel mensen hier nog voor Jan Doedel komen voor het 12 uur is...

Een ander terras maar, ik ben eerst maar even gaan vragen of ze al open waren.. want ook daar zat nog niemand, jawel: open!

Ik bestel koffie en appelgebak, met slagroom? jazeker wel... na 20 minuten komt de koffie... na 20 minuten mijn gebak... geef gelijk maar mijn kopje mee, want ik wil nog een kopje... na een half uur komt zowaar mijn tweede kopje... later met contant geld betalen?? nee mevrouw dat is niet mogelijk... ik ga de volgende keer wel weer in een boerendorp koffie drinken, dat past beter bij me!!

Langs de Amsterdamsestraatweg ga ik naar boven, vol met koffietentjes natuurlijk. dan kom ik langs de Vecht en ik voel dat de wind aantrekt.. maar ach, ik ga voor de wind. Bij Loenersloot word ik over het Amsterdam-Rijnkanaal geleid en even later over de A1. Langs de Vinkeveense plassen, windkracht 7 ?? het zal me niet verbazen, gelukkig zijn er ook af en toe bossages... Uithoorn, Mijdrecht, Aalsmeer... goed zij-tegen..

Zie dan op een whatsapp dat mijn kleindochter een fietstraining krijgt: jawel hier in de buurt... mooi, wil over een paar weken met haar fietsen..

Langs Sassenheim, gelukkig goed bebouwd, dus windluwte, Schiphol, met overdenderende vliegtuigen, Hoofddorp... ook veel bebouwing, het voormalige Floriade terrein, Bennebroek, Vogelenzang en daarna De Zilk, waar ik met open armen ontvangen wordt, gezellig.

Reacties

Reacties

Elly de Groot

Ik geniet weer van je Li

Elly de Groot

Fijn omjouw fiets tochten te lezen , op naar de volgende dooeeg Elly.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!