liaopdefiets.reismee.nl

Van De Zilk naar huis, 85 km.

Gedaan!! mijn reis van vorig jaar is af nu, dacht toen al dat ik nog een weekje nodig gehad zou hebben.. dat klopt dus.

Een heerlijke avond gehad bij Ans, gezellig gepraat, dat was een goede ingeving geweest om daar heen te gaan. Lekker geslapen en na een goed ontbijt gaat Ans lekker lopen en ik ga op pad.

Heb nu veel meer idee om om me heen te kijken. Zie nu dingen die ik gisteren niet meer gezien heb, nu ik de wind in de rug heb.

Ga door Vogelenzang Heemstede en Haarlem, boven Haarlem ga ik ineens door weiland en langs water. Vliegtuigen scheren boven mijn hoofd, de een na de ander. Een bocht om en dan ben ik ineens in Spaarnedam! kadootje, daar wilde ik altijd al eens keer heen. daar kon ik zelfs een foto van Hansje Brinkers nemen!! Dan langs de IJdijk naar het pont Buitenhuizen.

Langs het Nauernakanaal door naar Krommenie, lekker even het plaatsje in. Dar vraag waar ik koffie kandrinken en wordt verwezen naar Tante Tee, een zaak waar onze mensen die verstandelijk iets tekort komen werken. Prima! Ga verder door Krommenie en ga langs de grote weg langs Marken Binnen. Daarboven door de Schermer en bij Stompetoren richting Oterleek. Ook daa , bij de molen doen deze mensen hun best lekkere broden, taartjes en andere dingen te maken. Daar nog even een krentebol! Gelijk een lekker broodje voor thuis. Dan door de Heerhugowaard zo naar het Verlaat. richting Schagen kan ik merken dat de wind is gaan draaien en komt ie toch weer zijtegen...wat me wel opgevallen is in Nederland dat het beleid om de bermen te laten bloeien wel vruchten heeft afgeworpen. De bermen zien wit van de margrieten en wat roods ertussen door van de klaprozen, mooi hoor.

Om drie uur rijd ik de polder binnen en ga ik eerst even bij Dorien kijken, de kleinkinderen daar begroeten me leuk, kopje thee en naar huis. Het zit erop en is klaar. we kunnen weer aan wat nieuws gaan denken..

Reacties

Reacties

Frea May

Je bent intussen alweer terug Lia. Zo te lezen een fijne week geweest. Wij zijn gisteren thuisgekomen. We hebben twee weken gelopen in Zuid-Limburg en twee weken gefietst in Salland. Gewerkt aan de conditie met wisselend succes. Was wel fijn.liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!