liaopdefiets.reismee.nl

Van Hannover naar Braunschweig

Van Hannover naar Braunschweig 77km, vrijdag 23 augustus.


Leuke vrouw Ilka, heeft haar halve familie in Ierland en Engeland zitten, was een leuk appartement en mijn slaapkamer was pal onder dak.. als ik op mijn knieƫn liep stootte ik net mijn hoofd niet. Wel heel lekker geslapen, het was gauw ochtend tenminste.

Het inpakken ging daarom een beetje rommelig.. hier stond een tas en daar, meestal heb ik mijn zooitje aardig bij elkaar. Maar omdat nu het meeste beneden was gebleven, lag er hier wat en daar wat.. Ilka had vandaag een ā€˜vrijeā€™ dag, ze moest wat thuis werken. Ze kookte op een school voor special needs kinderen. maar omdat er hoofdluizen waren geconstateerd, was iedereen naar huis gestuurd voor een dag!

Nadat ik alles bij elkaar had gesprokkeld, kreeg ik de sleutel mee voor de buitendeur, die mocht ik in de brievenbus doen. Hoefde zij niet naar beneden, ze liep niet makkelijk, had veel last van artritis.

half 10 zat ik op de fiets, het wordt weer mooi weer en Braunschweig is niet zo ver, daar heb ik een Airbnb geregeld.Na een kwartiertje gaat de telefoon: Ilka! ā€œLia , je bent je powerbank vergeten!ā€ allemachtig!! dat heb ik vorig jaar ook al een keer gehadā€¦ terug dus en daar stond ze aan de deur met dat ding.. moest ze toch al die trappen af en weer opā€¦

Vind trouwens de tweede keer een mooiere route als de eerste keer, kom al gauw buiten de stad in een mooi park terecht, en niet alleen een park, ook nog een bos. Er waren veel mensen die hier hun longen kwamen vullen met frisse lucht; ook een oude man, in een booster, lekker een sigaret in zijn mond .. maar toch frisse lucht opsnuivenā€¦

Dan , zo snel als ik in dat park/bos gekomen was, ben ik er ook weer uit: druk verkeer weer,

en zo gaat het wel een tijdje door, wordt wel door plaatsjes heen geleid maar ook over landelijk gravelpaadjes, waarvan je denk komt dit ergens? Gaat (meestal) goed.

Mijn telefoon loopt al best terug, met de power, aan de powerbank dus.. doet ie het nou wel of niet? de indicator werkt echt niet goed, en soms geeft ie wel af en soms niet, bij de bakker maar even ā€˜gewoonā€™ aan de oplader.

Mooie route vandaag en ik geniet. leuke dorpjes en verrassend landschap.

Dan zegt Google dat ik ā€˜weer langs een kanaal moet fietsenā€™ gehoorzaam doe ik dat ook, terwijl een fietsrichtingsbordje aangaf dat Braunschweig die kant op is.. maar ik volg Google..Dat pad was smal en gaterig , das niets ! De telefoon gaat uit , er zit nog maar een klein beetje power op, dat gebruik ik liever in de stad. Dus volg ik de fietsbordenā€¦ staan drie plaatsnamen op.. en ineens is Braunschweig wegā€¦ staat ie vast wel weer op de volgende.. niet!! Snap er niets van, maar merk ook dat de zon op een verkeerde plek staat voor de route. Dan vraag ik maar eens, aardige mevrouw, die vertelde dat ik in het volgende plaatsje links moest en dan almaar ā€œimmer grade aus!ā€ ja, jaā€¦

En verdomd, daar stond Braunschweig weer op het bordje.. nog 10 kmā€¦ dus dat betekend 10 km omgereden! och vandaag is dat niet zo erg.

Ben zeker 5 km langs een file gereden, iedereen wil deze kant op, en het moest het gewone verkeer zijn want ik heb niets gezien van een calamiteit, goh! in Braunschweig zet ik in de binnenstad gauw mijn telefoon weer aan en heb mijn kamer zo gevonden. Lekker gedouched en daarna de stad in: een nieuwe powerbank!! die navi moet goed zijn, voorheen reed ik altijd met een kaart voor mijn snufferd, kan er slecht tegen als ik niet weet waar ik benā€¦

Mooie binnenstad, lekker biertje en een fijne avond. Een avond alleen is dan ook niet erg.







Reacties

Reacties

Agnita

Ik fiets weer gezellig mee!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!