liaopdefiets.reismee.nl

Van Dessau naar Eilenburg

Van Dessau naar Eilenburg, 78km, 26 augustus


Gezellig ontbijt, lekker in de tuin, Walter had al lekker broodjes gehaald.Weer was het erg gezellig, en dat met mijn steenkolenduits. Daarna nog mijn ketting wat gesmeerd en op naar de Fietsenmaker! we waren niet eens de eersten! Ik had deze fietsenzaak niet eens gezien, gisteren, dan hebben ze er hier dus 3! Goh.

Walter loopt gelijk de werkplaats in en haalt een buitenband (mantel) en een binnenband (slaug) zie!! ik leer hard. Hij kon goed met de eigenaar opschieten. dan heeft ie het achterwiel eruit en mijn nieuwe band wordt er vakkundig omgelegd. Daarna helpt ie me nog even op weg naar een mooie route naar Oraniënbaum. De Oranjes zijn nog al verbonden met deze streek hier, waar een paar huwelijkskandidaten vandaan gekomen zijn. Een van hen heeft ook het slot gebouwd wat ik daar ga zien.

Dan neem ik ook afscheid van hem, werd er bijna treurig van, zulke aardige mensen. wat hadden we een klik!

Het eerste gedeelte was erg mooi, daarna kom ik weer op de route van Google.. over landweggetjes (natuurlijk) voel me er nu wel weer vertrouwd mee. Bettina had ook gezegd dat er zo’n mooie natuur was in deze omgeving, DAT was me gisteren niet opgevallen! ik was bezig met andere dingen.. Vandaag begrijp ik wat ze bedoelde, veel heidevelden, veel wald. Maar gisteren heb ik ook veel leuke plaatsjes gezien, daar ben ik toch meer van!! ik heb het niet zo op veel natuur. Maar nu rijd ik er weer middenin, bovendien is deze zomer droog, erg droog, vooral na de warme zomer van afgelopen jaar. Er staat veel te kwijnen op de landerijen ertussen.

Koffie wil ik, en eine kuchen.. maar dat valt niet mee, Montag!! veel terrassen zijn gesloten. Apart is wel dat alle stoelen gewoon zijn blijven staan, geen kettingen eromheen, daarom dacht ik zeker dat het wel open was.. NIET.

Weer een landpad, en ook nog klimwerk, maar dit is niet voor herhaling vatbaar. Veel zand, en ik zak aardig weg hier en daar, is er geen zand, zijn het hoge boomwortels.. Dit ga ik omzeilen, doe de snelweg, gaat lekker maar is ook druk. Kom in Bad Dunen, leuk centrum, eigen gebakken taarten, mmm, Knorrige bediening, maar ze zijn in ieder geval open. Zit vandaag zo laat aan de taart. rond half 5 rijd ik Eilingen binnen, ik heb nog geen overnachting geregeld. Touristoffice dus.. Oh ja, gesloten!! Ben maar eens even rondje gereden. Dan zie ik een “Pension aan het park” Die heeft plaats!! Dat komt wel goed uit, er zijn inmiddels donkere wolken gekomen en ik ben nog niet goed in mijn kamer of buiten breekt de hel los..



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!