liaopdefiets.reismee.nl

Van Anna Paulowna naar Dronryp.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp,17 augustus, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Corona jaar.. 2020


Alles is anders geworden dit jaar.. eerst werd iedereen bijna als melaats gezien en durfden we helemaal niets, wat best goed hielp, maar daar werd bijna niemand vrolijk van. Gelukkig kon er na een tijdje toch meer en konden we weer over vakanties na gaan denken. De vakantie die we bijna gingen boeken, kon echt niet we zouden dit jaar naar Chigago, en van daaruit naar mijn broer fietsen in Canada, deze keer zijn huisadres van een andere kant benaderen als de vorige keer.


Nieuwe fiets besteld, levertijd 9 weken, en die oude fiets fietst nog heerlijk… vorig jaar nieuwe banden..ook een nieuwe ketting en nieuwe bladen.. eigenlijk een topconditie.

Nic was al een paar dagen weggeweest en is weer een paar dagen aan het plannen.. de kalender zo goed als leeg, Toch gaan? en waarheen? die bus over de afsluitdijk wil ik toch ook wel eens meemaken… Gewoon gaan!! waar de wind je heen blaast.. een weekje...


Anna Paulowna naar Dronryp, 54km.


Het duurde even vanmorgen, onze BenBers vertrokken niet echt vroeg, moest mijn tas nog pakken.. Maar dan rond 11 uur ga ik toch op weg, Naar Den Oever, niet in een rechte lijn, ik heb vakantie!

Dacht dat ik wat langer op de bus moest wachten, maar het is druk en er is een extra bus ingezet, was nog net op de bushalte en daar was ie al. Er kwamen er zo’n 6 uit en er gingen er ook weer 6 in. Dan op naar Kornwerder Zand.

Eerst het laatste stukje dijk en dan langs de zeerand op naar Harlingen. Het weer is prachtig en na de hete week van vorige week is het nu heerlijk.. Doorkruis Harlingen eens, kijk hier eens en daar, ben er wel geweest. Maar nooit echt in de, mooie, binnenstad. leuke winkeltjes en een behoorlijke drukte voor een maandagmiddag. Dan op naar Franeker, ook dat stadje even goed bekeken.Gezellig, maar beduidend minder druk als Harlingen.

Dan denk je dat je alle tijd hebt , maar ineens moet ik me nog haasten om op tijd bij de maaltijd te zijn die ik heb besteld bij mijn “Vrienden op de Fiets - adres.

Ben om 5 voor 6 op de boerderij, bij de fam. van Zaailingen. Kan me nog douchen ze wachten even op me, fijn. Twee dochters van rond de 20 , die allebei in Enschede studeren. De boer Jan en Ingrid , zo rond de 55. Ik werd natuurlijk op afstand geplaatst van het gezin, prima.

Lekkere mosterdsoep, en daarna een pan aardappels, pan vlees en schaal rode bietjes… Dat is toch lang geleden dat ik zo gegeten heb…. alles ging “gewoon” in het soepbord... en ja, ze hadden wel een afwas machine..Ongelooflijk.

Tijdens - en na- de maaltijd werd er toch gepraat, deze boer kwam oorspronkelijk bij Monnikendam vandaan.. Toen ik zei dat ie dan waarschijnlijk mijn neef wel kende: Kees Huiberts? zei hij : sterker nog : dan heb ik nog voor je Oom gewerkt, zijn vader…!! Dat was leuk!! Het span schaatste veel en hij liep ook hard, wilde klaar zijn als er toch eens een Elfstedentocht kwam natuurlijk.

Kortom het was simpel maar heel gezellig.

Reacties

Reacties

Jan P

Mooi begin LIA maar de tekst staat behoorlijk op de repeteer?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!