liaopdefiets.reismee.nl

Van Winde naar Coevorden.

Van Winde naar Coevorden, 92 km, 19 augustus.


Midden in de nacht kreeg ik een bericht van Hans en Gea dat ik Welkom was. Een Warm Shower adres. Ik kijk vaak rond op die site, maar wil graag wat oudere mensen die een kamer en een BED over hebben.. ik wil niet graag een bank of een vloer… Toch als het me gebeurt is het vaak een heel leuk adres… Ach ja… Maar deze familie hadden leuke recensies, we gaan ervoor.

Weer rijd ik vandaag op de kaart, je moet nog eens stoppen en de weg vragen , is ook leuk, mijn telefoon is goed voor het laatste stukje.

Ga door Donderen, Tynaarloo, Anderen, naar Borger.Fiets over het Balooër Veld , die est al paars wordt. Herken veel plekjes, rondgefietst met de Drentse Vierdaagse, vakanties met de kinderen, Lekker gebakje in een Landal Ponypark, de vakanties voor het zuidelijke gedeelte zijn nog in volle gang. Fiets alweer een stuk over de Saskische fietsroute. Lekker makkelijk, de bordjes zijn groot en die gaat ook door Coevorden.

Zou in Emmen naar een kennisje, maar die zijn jammer genoeg niet thuis. Ik laat Emmen dus liggen, In Odoorn sta ik op een knooppunten bord te kijken , zie ik de fam. Pruisscher uit onze polder. Hebben hier een vaste plaats op een camping. Voor meer mensen is dit hun vaste ontspanningsgebied.

Het weer is prachtig, op een marktje in Elm koop ik een klein kaasje voor mijn gastgezin, en wat fruit, Een bankje in het centrum is het verorber adres, simpel maar wel lekker. Laat Hans weten dat ik er een half uurtje eerder zal zijn, of dat ook goed is…. Antwoord dat dan de temperatuur van het zwembad zo'n 27 -28 graden zal zijn… ZWEMBAD??? en hij verwacht dat ik er inga? Niet iedereen vind zwemmen lekker, heb ook niet eens zwemkleding mee….Het lijkt wel een dreigement ! Dat schrijf ik hem ook…

Maar door een ijsje in Dalen en een gesprekje daar wordt het toch ‘gewoon 17.00 uur...Mooi huis, leuke mensen, lekker biertje…...het duurde even voor ik onder de douche stond. Na het diner een avondwandeling met de honden, nog even wat praat en dan is het een uur of 11 en wil ik naar bed...

Reacties

Reacties

Hein van den Boomen

Hallo Lia, prachtig dat je weer op pad bent. Ik ben wel een beetje jaloers! Mijn laatste fietstocht was met Henk op Cuba in 2016 en Frankrijk 2018 op en neer naar Avignon, 2600 km. Ik weet niet of er nog een fietstocht inzit de komende tijd, er zijn nogal wat Corona-kilo's bijgekomen. We maken wat meer verre rondreizen, de laatste was in maart in Colombia, waar we zijn gerepatrieerd door de KLM ivm met de lock down daar. Intussen al 2 keer een rondreis door Rusland geannuleerd. Waar gaat het heen??? Ik wens je nog heel veel fietsplezier en merk wel dat je goed oppast voor corona. Groetjes Hein

Liny

Mag ik je vriendin zijn? Ik wil je spannend de verhalen ook ontvangen. Groetjes Liny

Lia

NATUURLIJK!!!

Heleen Gijsberts

Hoi Lia,
Was gisteren al begonnen met schrijven maarja alles weg als je het vergeet te sturen. Gisteren was Niek te eten effe erg gezellig en ik moest j de groeten doen.
Onze Frans jr is donderdag gevallen met de fiets en heeft 4 rug ribben gebroken en een klaplong hij ligt in het ziekenhuis heeft een drain gehad en zit onder morfine vandaag gaan ze weer een foto maken we verwachten dat hij vandaag of morgen naar huis mag. Hier is hij een tijdje zoet mee. Verders jullie jonge vrienden gisteren naar Harlingen gebracht dus die zitten heerlijk op Terschelling dus druk druk druk maar de tuin bijna klaar gasten die weer komen maar we willen dit allemaal zelf . Net als jij het fietsen dus doe voorzichtig liefs Van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!