liaopdefiets.reismee.nl

Van Coevorden naar Doornspijk

Van Coevorden naar Doornspijk, 94 km, 20 augustus.


Half 8 stond er een copieus ontbijt klaar, en toen wilde ik wel even weten waar hij zijn geld mee verdiende, Gea was zijn manusje van alles zijn bedrijf, dat wist ik al.. Maar waarom er nou in zijn garage een joekel van een computer stond te razen 2.40 m hoog he? Koud in die garage, door een grote airco, op het dak 36 zonnepanelen ( en daar had ie tekort aan) Op de logeerkamer stonden bovenop de kast ALLE huisjes van de KLM. Was in 1 jaar 96 x een vliegtuig in gestapt….

Wat deed ie en waar had ie voor geleerd… ?? Gewoon voor elektromechanicien, lang geleden. Had zich bekwaamd als troubleshooter bij een bedrijf en was zo bij Essent terrecht gekomen… Had zich verbaasd dat er door 1 foutje in het hele systeem mensen zo lang na hun dood nog rekeningen kregen en hoe dat dan doorwerkt… Heeft uiteindelijk zelf een bedrijf opgericht met een Duitse compagnon die in de States op een ranch woont…. En die man was lid van Warm Showers...Waarom???

Hij had dat jaar daarvoor met zijn broer van 87 , zelf was ie 63, het plan opgevat om de westkust van de States te fietsen, van Vancouver naar Californie , en dan is het heel handig als je lid bent van WS, daar zijn veel adressen en spreek je ook nog eens iemand..

Dat heeft ie niet zo gedaan, want gaandeweg gingen er meer familieleden mee en hebben ze een grote camper gehuurd, waar ze allemaal in sliepen…. Maar zij kregen nu wel aanvragen voor een overnachting natuurlijk..

Wat een verhaal weer… Maak me klaar om te vertrekken, net een klein buitje.. “ Zet de fiets maar weer in de garage,”zei Hans, “we drinken eerst nog koffie..!” Daarna was het droog.

Eerst maar even Coevorden verkend, kris - kras door de binnenstad. Dan op weg naar Hardenberg, volg weer de bordjes van de Saksenroute, zijn groot en duidelijk aangegeven.

Gramsbergen, Hardenberg, Ommen… Mooi.. zie ook de Vechtdalroute weer, die heb ik vorig jaar gevolgd, op weg naar Dresden.Toen de zuidkant gehad en wil nu langs de noordkant blijven. Kom zo ook in Dalfsen, lekker terrasje, en ga eens rondbellen voor een overnachting, het eindpunt gaat Doornspijk worden! In Zwolle tijdens mijn tour door het centrum kijk ik er van op hoe druk of het is, en toch zitten mensen best wel uit elkaar. Maar het ziet heel druk..

Iedere keer is het best wel een toer om op de kaart en bordjes te zorgen dat je de stad uitkomt, doe het nu maar weer op Google..

Staat een stevige wind , vaak in mijn gezicht, half 7 kom ik bij het VODF adres. Hennie verwelkomt me, fiets in de schuur, lopen langs Brand, haar man, complimenteer ze met de tuin, en ze gaat me voor naar het chaletje. Daar staat ALLES, zelfs het ontbijt van de volgende dag…



Reacties

Reacties

Mary Obdam

Wat heb je vandaag in een prachtige omgeving gefietst. Wij fietsen daar ook vaak, o.a. de Saksenroute. Alleen niet zoveel kilometers als jij. Je doet er nog steeds wat aan. Succes met het vervolg.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!