liaopdefiets.reismee.nl

Van Doornspijk naar Scherpenzeel.


Van Doornspijk naar Scherpenzeel. 80 km. 21 augustus


Donkere wolken vanochtend , en ook nog wat regen, dus bleef ik nog lekker in mijn paleisje , het wordt een familiedagje, ga in de ochtend naar een Tante in de Flevopolder, die al twee keer geprobeerd om haar 90 ste verjaardag te vieren. Ze vond het erg leuk dat ik vanmorgen aankom, maar geen haast, want ze moet nog worden gedouched… Nou dat kon ook niet, ben via Harderwijk gegaan. Eenmaal in de Flevopolder kwam de wind met schuimkoppen over het water … Kwam een gezin met kinderen tegen die op fietsvakantie waren , ook tegenwind.. één van hen had zijn fiets neergegooid en en was het helemaal zat… Ja, ook dat kom je dan tegen.. Tegen een ander, die tegen de wind aan het fietsen was, zei ik : “kom in mijn luwte fietsen” maar nee , dat hoefde niet zei hij, ik kom er wel.. Mooi… later nog even de moeder die met snoepjes klaar stond.. Zeewolde: een bakker, waar ik gevulde koeken heb gehaald. Die verrammelen tenminste niet. Ook broodjes gezond voor de lunch bij Tante. Ze woont op het boerenerf van zoonlief en waren met die zoon een van de eersten die in de zuidelijke Flevopolder terecht zijn gekomen. Heel gezellig, ook nog twee nichtjes gesproken en neeflief gezien, kwart voor 3 weer op weg naar een andere tante in Scherpenzeel.

Deze is net 79 geworden en heeft gelukkig ook een goede gezondheid. Daar blijf ik eten en slapen, gezellig...




Reacties

Reacties

Ton en Marja

Wat leuk om je verslagen te lezen.Heerlijk fietsen door het mooie Nederland.
Wij hebben gefietst naar 2 leegstaande huizen van onze dochters, Ă©Ă©n in Delft en Ă©Ă©n in Utrecht.
Konden we mooi wat klussen en vakantie vieren in een andere omgeving.
Zo hebben we mooie fiets tochtjes gemaakt.
Blijf genieten van je trektocht door Nederland.

Frea May

Dag Lia,
Wat weer een leuke verhalen. Het is wel pittig windy. Wij vandaag fietsers 260st. ontvangen in de grote kerk te Schermerhorn wegens de kunstroute. Heel erg leuk. Dinsdag vertrekken we naar Berg en Dal voor een paar weken met fiets. De fietstoer langs de Donau is uitgesteld wegens C. Nou ja, de Donau loopt niet weg zullen we maar zeggen. Geniet van de contacten en het fietsen en ... blijf heel en gezond. Liefs Gert en Frea

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!