liaopdefiets.reismee.nl

BeNeLux

Ja, gaat ze weer!

Gisteren een drukke dag gehad, want morgen ga ik weer. De kalender leeg gehouden, mooie weer komt eraan, de tassen al gepakt.Tegen eenieder gezegd die het wilde horen, morgen om 7 uur zit ik op de fiets.... ben toch alle dagen rond half 6 wakker, dus..... NIET vanochtend, 7 uur werd ik wakker. Gelijk in de haasr modus, totdat er door me heen schoot, dat ik vakantie had... 10 voor 8 fietste ik weg, het huis goed achtergelaten, er blijft niemand meer in, kaal weg fietsen...

Maar even later had ik de grijns op mijn gezicht weer gevonden, bij Staalbouw Joosten In Heerhugowaard gevraagd of Jelger op kantoor zat, ja, dus daar even koffie gedronken. Dat trof ik, Bart was jarig en zijn vrouw bakt graag en lekker, en ze houdt niet van klein! Flinke punten!

Door naar Avenhorn en daar via de Beets over de oude E10 , waar veel herinneringen liggen, door naar Katwoude, Loonbedrijf Huiberts ligt daar te stralen in de zon en ja, familie. Maar Kees was superdruk en zijn vrouw was er niet, een kopje koffie en een zoen, klein praatje, daar moest ik het mee doen. Geen probleem natuurlijk.. via Broek in Waterland door de Volgermeerpolder gefietst! Wauw... toen ik een kind was, logeerde ik vaak daar aan de Broekermeerdijk, en zag bijna dagelijks sleepboten door de vaart varen. Gevuld met vuilnis uit Amsterdam, werd gedumpt in de Volgermeerpolder. In de loop va de jaren is er ook nogal wat te doen geweest over die stortingen . NU fiets ik door een prachtig natuurgebied en WEET wat eronder ligt. WAUW...

Ga weer over de Schelingwouderbrugen fiets later, een saai stuk langs het Amsterdam-Rijnkanaal. Dan over de Spoorbrug bij Weesp, sta op de brug stil, eens even kijken of ik Bas zijn werk kan vinden. Er komen 2 wielrenners mij tegemoet.. en ineens: "Hee Lia!" van een bekende stem! Johan Wessel!! Komt uit Schagen en is een vriend van Jelger.. hoe is het mogelijk!!! Hij was met een vriend een Gooirondje aan het fietsen.. dan op zoek naar Bas. Op zijn kantoor werd ik al herkend door een collega, maar hij was verrast , maar bovenal welkom. Gelukkig heeft er 1 gezegd tegen Bas dat ie zijn moeder even een rondleiding moest geven. Er ontvouwde zich een werled waar ik geen weet van had, maar mijn zoon WEL ! En het was fantastisch hoe hij daarover vertelde en de boel uit heeft gelegd.

Daardoor was ik laat in Scherpenzeel, tante Garry zat gelukkig al bij het bekende terras te wachten, heerlijk gegeten, lekker bijgepraat, tis een lieverd.

150 km...ja, op 1 dag en met mijn eigen benen...goh!

Reacties

Reacties

Reina

Fijn om je enthousiast schrijven weer te kunnen lezen!
Leuk dat je Bas hebt bezocht, het was het eerste wat hij vertelde toen hij thuis kwam.
Pas goed op je spullen en geniet lekker van je tocht ?

Heleen en Frans

Vandaag weer een mooie dag om te fietsen en wat super leuk dat je ook een rondleiding hebt gehad op Bas zijn werk. En we kijken weer uit naar je mooie verhalen. Doe voorzichtig en drink genoeg liefs

Lies

Wind in de rug, zon op je gezicht. Doe voorzichtig, maar wel genieten. liefs

Agnita

Weer leuk om het te lezen.Geniet ervan en doe voorzichtig!

Mary Obdam

Niet normaal Lia. Als 74-jarige nog 150 km. op 1 dag fietsen, inclusief die tussenstops. Wij ( met onze ebikes ) vinden 60 km. al heel wat. Mooi dat je er weer zo van geniet. Kun je alles weer even loslaten.

Lia

Ik vind het zelf ook ongelooflijk...
Kreeg ook een keer een applaus, toen ik als enige zonder elektriek bij een routebord stond...

Fren

Eindelijk de rust om je blogs te kunnen lezen en mee beleven, zo leuk om te lezen hoe je alles ervaart op de fiets? ik geniet met je mee?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!