liaopdefiets.reismee.nl

Deventer

Kwart over 4 was ik wakker, malen, malen, wat zit er allemaal in? Het is een kleintasje maar toch, en staat er ergens mijn huisadres op, want mijn huissleutel zit er zeker in. Heb ik nog ergens anders dat tasje nodig gehad? Nee... alleen op die markt, was die markt echt in Apeldoorn? Pak mijn boek nog maar even, dat leid af. ..

Dan ga ik zoeken, gemeentehuis van Apeldoorn, biologische markten, etc .. lees een krant, maak een sudoku, check nog eens mijn bank, nee , nog steeds goed. Thee...Gelezen wat ik allemaal doen moet voor een nieuw rijbewijs en rijbewijs etc.etc..Ans ook al vroeg wakker, maar die kijkt de krant altijd op bed, ze is er ook onwijs mee bezig natuurlijk. Eindelijk is het 9 uur en kan ik gaan bellen, krijg tips en een nummer van de marktmeester, namen van de broodmeneer en de kaasmevrouw. Later ook de tel.nummers. Bij de broodzaak kreeg ik al gauw contact, maar daar was niets...de kaasmevrouw , geen gehoor.... en dan maar hopen dat ik het goede spoor te pakken heb.

Wat een raar, leeggevoel is dat, het verlies van zo 'n tassie.... ik help Ans waar nodig, ze heeft veel pijn. Ze was echt op de foto gegaan, maar twijfelt of er wel de juiste conclusie is getrokken. Verstuiken doet ook veel pijn. Ik kijk op de markt in Deventer, nee , daar staan ze niet. Haal wel wat boodschappen, af en toe bellen naar de kaasmevrouw, geen gehoor. We bekijken wat kleding van Ans en ik vermaak een pantalon. We lunchen samen met de rest van dat lekkere broodje, en rond 2 uur bel ik weer, ze neemt op!! Ik maak me bekend , en zegt gelijk: "Ik weet waar U voor belt, heb nog even geen tijd, blijf even hangen...." oh , dat klinkt hoopvol! Even daarna zegt ze: "Meteen nadat U betaald heb ik natuurlijk mijn kistje met met geldbak etc naar de auto gebracht, en onder de stoel gezet. Vanmorgen in Emmen! er pas weer uitgehaald en toen zag ze dat tasje... Drukke markt daar in Emmen en geen tijd om dat tasje te doorzoeken naar een nummer...maar die avond kwam ze pas weer terug naar Uddel..." WAT EEN OPLUCHTING!

Ans vraagt aan haar schoonzoon , die ook in Deventer woont, of ie dat tasje wil ophalen, tis een lieverd, dus die zegt : ja! We spreken codes af met de kaasmevrouw en Berry en om half 9 komt hij met mijn tassie aanwandelen..

Zo ik ben weer compleet...enne, was al van plan om 2 dagen in Deventer te blijven...maar wat zal ik lekker slapen..alletwee trouwens, want ook Ans was behoorlijk opgelucht.

Reacties

Reacties

Jeannette

Wat je al niet moet doen om een mooi verhaal te kunnen schrijven ;D

Truus

Gelukkig terecht

Heleen Gijsberts

Wat onwijs fijn !!!!

Marleen

Herkenbaar maar dat vertel ik je later wel.

Nelly

Hé hé wat zal je opgelucht zijn!!!
En wat een gedoe hé.
Nu kan je weer je reis vervolgen en...extra alert zijn.
Nog veel en, vooral onbezorgd plezier gewenst.
Lieve groet.

Fren

Wat een opluchting jeetje Lia blij dat het goed gekomen is met je tastier?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!