liaopdefiets.reismee.nl

Van Deventer naar Tolkamer, 65 km

Vandaag ga ik naar Tolkamer, dat is het plan, maar met Ans is het nog niet veel beter, als ik aan mijn vinger denk van een paar weken terug, weet ik nog heel goed dat 'de geen verbetering-periode' bijna 2 weken heeft geduurd. Maar dat kan ik niet maar overbrengen. Gelukkig heeft ze vriendinnen in dit gebouw, die dat wel kunnen..en toch vind ik het niet gemakkelijk om verder te gaan, het kwam zo goed uit dat ik de eerste tijd er was.

Rond 11 uur ga ik op pad, uitgezwaaid door Ans, kies ik de weg naar Zutphen. Prachtig weer, mezelf rondom in de zonbescherming gesmeerd, half tegenwind, maar weer een grijns op mijn gezicht. In Zutphen krijg ik bijna medelijden met de winkeliers...vorige week verkochten ze bijna nog winterpantalons en nu verkopen ze wat bloot spul, maar meestal geldt het gezegde: klanten bloot, handel dood. Het was rustig in de kledingwinkels...

Fiets door leuke dorpjes , o.s. Brummen was heel leuk en zo kom ik ook nog in Doesburg, de meeste Doesburgers zelf liepen in museum kleding rond en veel oude beroepen werden uitgebeeld, het was heel gezellig. Ik ben maar een klein stukje lastig geweest , met mijn vol bepakte fiets in die menigte.

Dan door naar Zevenaar, ben op zoek naar gedroogde perziken...zo goed om te eten als je fietst met deze warmte. Maar niet gevonden..jammer. wel weer lekker brood.

Zo rond de afgesproken ben ik bij Nell en Henk, en wordt hartelijk ontvangen. Nell is een zusje van mijn schoonzoon, en voelt als familie.

Lekker gegeten, ze had een heerlijke ovenschotel, en dan kijk ik even op mijn telefoon...Jelger heeft foto's gestuurd van een condoleance kaart... een dierbaar mens , waarbij onze wegen elkaar zomaar kruisten, is overleden. Ik wist dat ze het leven zat was, en ook niet verder meer wilde. Had gehoopt dat ik op de terugweg nog afscheid van haar kon nemen en nu is ze er al niet meer.....

Nell gaat gelijk in de 'regelmodus' , de volgende dag gaat zij naar een zus in Nieuw Vennep, deze condoleance is in Leiderdorp...je blijft hier nog een nacht, en gaat mee op verjaardag!

Ja, dat kwam eigenlijk wel heel goed uit, mijn VriendeopdeFiets reservering kon makkelijk verzet, en ook die van de volgende dag...Goed plan!!

Ik


Reacties

Reacties

Marleen

Wat is eigenlijk je verste doel tijdens deze vakantie? Kijk ernaar uit je te zien!

Lies

Waar je ook komt of bent ziekte en zeer zijn overal. Heerlijk zulke mensen die je opvangen en een beetje regelen. Koester je maar. ..... e nog steeds mooi weer.

Heleen Gijsberts

Mooi dat je wat langer kunt blijven en weet wie hoger doet doet ontmoet
Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!