liaopdefiets.reismee.nl

Van Eijsden naar Namen , 95 km

Vanochtend weer superverwend door Sigrid, de moeder van.. en dan verlaat ik Eijsden, een paar meter verder zit ik al in Belgie . Het glooiende land van Herve. Een aantal jaren ons vakantiedoel geweest, toen de kinderen klein waren, en ze hier het al helemaal zat waren.

Maar al rap zit ik langs het Albertkanaal, en ga mijn oudste vriendinnetje eens bellen, is gisteren geopereerd, maar klinkt goed en is blij dat het eindelijk gebeurt is. Fijn. Ik ga verder . Heb een paar jaar geleden de Maasroute al gefietst en wil nu meer door stadjes. Te beginnen met Luik.... ja... zemhebben wel fietsbordjes maar of ik me daar nou zo veilig bij voel, dat ik opmdie drukke banen mag rijden? Toen ik deze route uitzocht, stond er al bij: veel verkeer! Maar ja... ik vraag me af of ik niet veel Belgen op de fiets heb gekregen: nadat ze eerst mij hadden ingehaald net na stoplichten, haalde ik hen weer in op weg naar mijn 1e plaate bij het volgende stoplicht.... heel druk en af en toe een hoge stoep waar je op moest. Een rotonde is ook een masterpiece als je dat afwerkt met de fiets, En dan hebben ZIJ de knooppuntenroutes uitgevonden!! Dat steekt nog steeds. Gun ik ze eigenlijk helemaal niet.

En dan ineens zie ik de Ravel 1 : de Maasroute! En het is toch heelanders als je de route van de andere kant rijd toch? Ik ind van wel, en vanaf dan gaat het gesmeerd, neem alle bochtjes van de Maas ook voor lief, is prachtig weer , en als ik weer even zit , had mijn andere oudste vriendinnetje een paar stappen met de fiets teruggedaan, verliest haar evenwicht , eergisteren, en heeft gisteren een nieuwe kop en heupkom gehad... en dan fiets ik hier, .. moet maar dubbel genieten.

Ga langs leuke plaatsjes, even door het centrum van Huy, zie de diversiteit van de Maas , en dat ze van oude industriele gebouwen, appartementen hadden gemaakt, hou ik van.

Dan kom ik in Namen, herken weinig van het centrum, allemaal verbouwd, en zie geen terrasje.. dan de binnenstad maar even in , ja, daar wel, het 1e is nog niet open, het 2e is een ijstent, de 3e is een biertent, alleen bier... de 4e is nog niet open, moet nog 20 minuten wachten.... maar mag ik dan een biertje? Nee, dat kan ik bij de buurman halen... wat een absurditeit... da vond de ober ook. Ging buiten zij boekje kwam met zijn bier en de kaart en om 6 uur had ik al eten, en lekker en ja, ook bier. Ik zat ook aan een drukke doorgaande straat, heb er van opgekeken hoeveel van die stepjes er op de weg zijn, en hoe hard ze gaan...

Dan naar mijn gastadres, Vrienden op de Fiets. Ja ik heb een bed, een douche en morgen op. tijd weg , het is allemaal schoon en Oke.. morgen wordt het leuker , DAT weet ik zeker.



Reacties

Reacties

Marleen

‘t Ja Lia, het knooppunten netwerk is dan ook niet door Walen maar door Vlamingen bedacht.
Ben je niet even gestopt in de binnenstad van Luik? Echt heel gezellig. En het prachtige station niet gezien?

Lies

Gewoon ee lieve groet.

Marleen

En o ja ….. Belgen eten niet zo vroeg, en zeker niet al om 6u. En al helemaal niet als het zo warm is.

Heleen Gijsberts

Vandaag dus wordt het veel leuker veel plezier en doe voorzichtig liefs

Mary Obdam

Je ene vriendinnetje is vanmorgen bij je andere vriendin op bezoek geweest. We lagen allebei op de 5e etage. Het gaat matig tot goed met Nel. Tumor van 2 kilo uit haar buik gehaald. En met mij gaat het uitstekend. Ben net al weer thuis gekomen met mijn nieuwe heup. En jij maar weer lekker fietsen.

Janneke Ames

Leuk je verhaal te lezen.
En het zijn best afstanden.
Maar dat maak jou niet uit.
Je treft het wel met het weer.
Succes verder

Nelly

Wat ben jij een kei zeg!
Zulke afstanden met schijnbaar groot gemak. Je geniet er ook zo van en daar was je weer eens echt aan toe.
Nog een mooie reis verder en....gezond weer terug.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!