liaopdefiets.reismee.nl

Van Namen naar Niverlee, 60 km.

Goh, heb ik vandaag weinig km in het vooruitzicht, moet ik al om 8 uur uit het huis zijn. Mevrouw Annie moet vandaag op bezoek naar haar zus in Oostende, ze moet dus het ganse land door, met het openbaarvervoer. Nou kom ik wel geregeld mooie bussen tegen, en de bus voor haar stopt voor de deur. Maar toch zal ze pas om 12 uur in Oostende zijn, en....ze moet ook weer naar huis vandaag... het was niet een favoriet adres van mij..

Maar, het is voor de verandering een beetje fris op de fiets, vis toch maar even een vestje uit mijn tas. En er is op dit uur van de dag toch een heel andere sfeer buiten, het water van de Maas nog zo rustig, het verkeer is ook nog rustig, speciale sfeer. Ik doe rustig aan en geniet. Neem af en toe even een zijweg om even door een dorpje te rijden, ook weer leuk. Kom toch heel wat bepakte fietsen tegen, zie het meest Hollandse fietsen. Maar die Maasroute is dan ook heel geliefd. Rond 11 uur kom ik in Dinant, en zoek daar naar mijn geliefde bakkers winkel, waar ik al twee keer eerder supergebak heb gehaald. Daar vlakbij spreek ik nog een jong Nederlands stel, zijn op Huwelijksreis op weg naar Parijs. Stonden even met pech, alletwee nieuwe fietsen en dan rammelt er nog wel eens een schroefje los... en is dan : foetsie! Maar ze krijgen hulp van Dinantenaar. Leuk, maar bij mijn bakker ziet het er troosteloos uit, dat klopt: gesloten vandaag! Jammer, maar aan de overkant op de hoek, verkoopt de bakker ook koffie bij het gebak. Super.

Dan vraag ik aan Miriam of ik al welkom ben , gezellig, maar ze laat wel weten dat haar man voor een onderzoek in het ziekenhuis ligt en dat ie een nachtje moet blijven, dat is jammer, dat had hij ook gezegd, maar nood breekt wetten.

Eerst de Maasroute weer en dan Ravel wegen, prachtige fietspaden door het land. In mijn gedachte was het een uurtje rijden maar dat is toch anders geworden in mijn herinnering, ook het huis zag er heel anders uit, helemaal wit geschilderd nu, komt het zeker te goede... nu komt de wijn op tafel en gaan we gezellig eten. De sfeer is weer net zo als 4 jaar geleden, daarvoor wilde ik terug, even kijken en horen hoe het ze is vergaan de afgelopen jaren...

Reacties

Reacties

Nell

Klinkt weer als een gezellige dag!

Agnita

Mooi dat je het leuk hebt. Het is dus genieten!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!