liaopdefiets.reismee.nl

Van Niverlee naar Waver, 95 km

Werd van orgen gestoord door de potten en pannen waar Miriam mee aan het gooien was, maar toen was het in middels kwart 8 en dat werd tijd ook dus, ze fungeerde als een soort wekker.. gauw wassen, plassen e alvast wat pakken, want de tafel buiten stond alweer overvloedig, maar ozo lekker gedekt.

Nog even een heerlijk onderonsje op dat paradijsje daar. Hoop voor ze dat ze nog een tijd kunnen uitbouwen daar.

Niverlee ligt echt op een punt , als je er wilt zijn is het echt best klimmen, dus als je weg gaat, ga je gelijk met een rotvaart! Je schiet gelijk lekker op, en dan appt Miriam: mijn zonnebrand vergeten, nou was die tube al half gebruikt, elke morgen helemaal... ik ga er niet voor terug. Natuurlijk heb ik niet gevraagd of ze een kaart heeft van alle fietsroutes daar in die omgeving , er zijn echt ongelooflijk veel nummers en pijlen, maar waar of 16 heen gaat of 11? Dat is dus dom geweest en Google stuurt me soms op een grindpad.. daar heb ik geen zin in. Denk zomaar dat ik in demochtend wat tijd heb verloren daarmee, maar je wat is tijd verliezen? Ik wou ook eens door dit Waalse land i.p.v. langs de Maas fietsen, en dat doe ik dus nu. Natuurlijk zijn er af en toe beste heuvels en flink klimmen, maar prachtige afdalingen en fantastische vergezichten.

Dan krijg ik van Google door dat ik straks op een we kom met twee letters, mooi, dacht ik dat schiet op! Maar ...dan rijd je daar.. auto's vlak langs je heen, geen zijkanten, nee ze toeteren niet , maar toch , ach het is meer voor 5 km, en ja het schoot op, maar wel blij dat de volgende weg met drie cijfers was.. echt een stuk rustiger.

Lekker in Florennes koffie gedronken, altijd weer een mooi gezicht : het voorbij lopende publiek... verder ga ik, weer een weg met 3 letters, prima, het is altijd wel apart om een rotonde over te komen. Maar het gaat allemaal prima. Dan beginnen de Ravels veel meer te komen. Heerlijke rustige fietspaden, gelukkig gebruikt Google zemnu weer , want borden waarop staat vanwaar ze komen en heengaan... niet aan de orde. Kom in de buurt van Charleloi, daar steek ik ook een water over, het lijkt op een kanaal, zie later dat het de Sambre is, maar dat is volgens mij toch een rivier?

Dan zie ik een uitgebreide benzienstation, veel te happen , lekker , begin trek te krijgen, maar eerst een Wc... mag ik geen gebruik van maken... gelukkig was er aan de overkant van de straat ook een, maar het is belachenlijk.

Allemaal van die kleine dingetjes , maar toch heb ik het enorm naar mijn zin , wel een beetje laat bij mijn gastvrouw bij Vrienden op de fiets, maarja, erstaan er dan toçh maar weer 95 bij...



Reacties

Reacties

Truus

Wat een kilometers heb je weer gereden. Top hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!