liaopdefiets.reismee.nl

Van Waver naar Leuven. 35 km

Een heerlijk ontbijt in een mooie tuin. Wel apart een tuin af en toe in zo'n heuvellandschap. Ook deze tuin loopt weer omhoog. Waar ik thuis een waterterras heb, heeft deze mevrouw op hoogte van mijn bovenslaapkamer ook een terras. Dan op weg, nadat ik bij haar een knooppuntenkaart heb geraadpleegd en de nummers opgeschreven.

Heb direct ook de route te pakken, en meteen suis ik naar beneden, die eerst drie kilometer zij rap gedaan; mijn telefoon! Margriet, mijn gastvrouw: " Lia , je bent je oplader vergeten" huh? Weer? Wat stom , dacht toçh zeker dat ie in mijn tas zat, de heuvel wordt weer beklommen...maar het was de powerbank! Die had ik ontkoppeld en toen... weer ! Zou er een dag komen, dat ik niets vergeet deze reis.. dus suis ik weer naar beneden...

Vanaf haar huis , kom ik ineens langs grote hekken, en rare ?ingen daarachter, en gegil...natuurlijk Walibi lag er vlakbij! Dat park is al lekker bezig. Het gaat lekker met al die nummers, zit inderdaad niet veel op de grote baan, en geniet .

Ik heb de route laten gaan door bosgebied, is een klein beetje om, maar heb de tijd dacht ik. Natuurlijk gaat de tijd weer sneller als ik dacht, kom veel ovrr kinderkopjes ( goed voor mijn lijf, houd osteoporose op afstand.) Smalle zandpaadjes, dus ook rul. Smalle bospaadjes met brandnetels en braamstruiken... gaat allemaal goed.

Ik ben Marleen en Matthe, lieve vrienden van de Hortus Bulborem, op de hoogte aan het houden, iedere keer wordt mijn aankomst later.. Marleen heeft me lang geleden uitgenodigd om te komen naar haar appartement in Leuven. Dus daar ga ik vqandaag heen. Kom in een prachtige hoek Leuven binnen, en merk gelijk wat een studentenstad dit is. Veel jongeren, op rammelende fietsen, veel universiteitsgebouwen, veel sportgelegenheden en mooie parken waar ik doorheenga. En dan ga ik toch echt richting centrum. Over de grote markt, een geroezemoes van stemmen op de terrassen, en dan in de Brusselse straat, waar een hele sloopplek is woont daarnaast en ook nog aangebouwd aan een oud gebouw, Maarleen! Middenin de stad, met al dat leuks op loopafstand. Wow, zet mijn fiets op het middenplein en app haar. Want zag toch even gauw niet haar deur. Matthe spot me daar en komt naar beneden. Gelijk lol!

We lunchen, gaan de stad in, wat een historie en geschiedenis in zo'n stad, Zie hoe ze weer nieuwe bouwwerken tussen bestaande gebouwen neerzetten. Hoe ze de historie van de stad , in afbeeldingen laten zien, en op de grond met markeringen een gezicht geven. In de toekomst laten ze de rivier De Dijle , die nu op heel veel plaatsen nog overbouwd is, weer in het zicht komen. Terrasje en daarna ons overggeven aan Marleen haar kookkunst... en daarna weer de stad in voor een afzakkertje, het was warm en broeierig vandaag, maar wat een gezellige dag!! En ik slaap hier nog een nachtje..

Reacties

Reacties

Lies

Wat een leuke lieve mensen heb je op je lijstje staan.

Heleen Gijsberts

Wat is Leuven levendig en wat super gezellig om een rondleiding te krijgen en zo het echte Leuven leven in te duiken

Nell

Heerlijk, om zo met je mee te fietsen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!