liaopdefiets.reismee.nl

Van Turnhout naar Ridderkerk, 95km.

Wat een leuk en lief stel was mijn gastfamilie, dat bleek vanochtend ook weer bij het ontbijt. Het waren ook 2 Cheveux liefhebbers , er stond er een in de garage, waar ze volgende week weer een treffen mee hebben in Zwitserland en zoal alle clubjes, je leert daarbinnen toch weer iedereen kennen. Ze waren zelfs met die Eend door Nieuw Zeeland gereden!! Wat weer een verhalen! Ik had het dus eigenlijk getroffen dat ze thuis waren. Hij had tussen de bedrijven door ook mijn bel gerepareerd, dat was fijn want ik was,inderdaad een schroefje kwijtgeraakt.

Maar even over 9 heb ik toch de tassen weer op mijn fiets gezet en met hun aanwijzingen, was ik zo op de route waar ik wilde zijn , het Belse Lijntje, een fietspad wederom op een oude Spoorlijn. Het gaat dus lekker en ook hier is op die lijn best veel te zien. En ga je ineens over de grens, ben weer in Nederland, en verdomd: je kunt het zien! De boerenbedrijven hier zijn veel weeldiger als in Belgie, maar ja hier zie ik op heel veel plekken dat er beregned wordt en dat is nu in Belgie verboden! Ho, dat word weer anders nu, want zit weer in Belgie, en even later ... kom in Baarle Nassau. En daar zijn die grenzen helemaal raar.

Ik rij vandaag weer op de kaart, zonder me te laten dicteren door Mrs Google. Dat is vaak weer een uitdaging ook, wordt dus veel knooppunten routes. Bij die borden is het vaak een verzamelpunt van fietsers, allemaal kijken en hun mening hebben, gezellig. Heb in een oud klooster lekker koffie gedronken. Even verder vraag ik aan iemand hoe ik het leukst in Breda moet komen, dan zegt een man: dan moet je het pad langs het water volgen, die brengt je zonder problemen in Breda. Dat gedaan, wat een mooie route, het is toch ook in Brabant prachtig om rond te fietsen.. en ja ik kom zo in Breda, gezellige stad, maar zoals zoveel plekken er zijn veel wegopbrekingen, en wordt je weer helemaal op het verkeerde pad gezet...maar goed, foutje mag denk ik dan, enja, ik maakte een foutje en fietste op het VOETPAD, wat ik niet wist, maar er liep ook een man die zijn kracht en macht haalt uit het soort hond wat ie heeft...die ging LUID EN DUIDELIJK te keer... oef!!

Gauw dus maar zorgen om uit Breda te komen, ga op zoek naar Zevenbergen, ooit hebben we daar geslapen, Lies en ik, toen waren we op weg naar Parijs. Een rustig, stil klein stadje...maar NU? Hectisch, druk, grote vrachtwagens ... vraag ik even de weg aan ee jonge vrouw, hoe kom ik bij de Moerdijk brug? Nou... dat weten ze niet hoor, wonen in de buurt maar hoe te komen op de fiets??? Grijpen gelijk naar hun mobiel... Nou ziemik in de verte toch weer fietsbordjes , die kunnen me vast beter helpen.

Dan op de dijk naar de Moerdijkbrug rijd ik achter een stel die allebei elektriek rijden, doen het dus beter als de weg omhoog gaat, maar op het vlakke en zeker de afdaling kom ik weer heel goed bij. Zij gaan naar Hendrik-Ido-Ambacht, ik ga naar Ridderkerk. Even verder dus, ik zeg dat ik bij ze in de buurt blijf , want aan de overkant van de brug was het een behoorlijk gedoe zag ik op de kaart , zij hadden gelijk een taak op deze wereld, en hebben me geadopteerd..

Maar..... de donkere luchten worden dreigender en dreigender op deze superwarme dag. We nemmen ad scheid van elkaar in dat Hendrik, ik maak een bocht .... en schiet gelijk een garage binnen : pfffff Net op tijd! Zeker een 3 kwartier gehoosd en gehoosd... we hebben hier met zijn allen weken lang over gezeurd en nu komt alles tegelijk!

Maar ook daar komt een eind aan, alhoewel eind? Druppelt nog best wat na en ga toch op zoek naar mijn nieuwe gastvrouw van deze avond in Ridderkerk. Weer eens een aparte ervaring: een Vrienden op de Fiets adres in een appartementen gebouw.... maar ook weer leuk!

Reacties

Reacties

Reina

Je bent alweer bijna thuis, ga je vlugger dan gedacht?

Nell

Foto o tbrak dan wel op FB. Maar door je verhaal zie ik ook de verschillen. Fijne dag voor morgen.

Rita

Wat een leuk verslag

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!