liaopdefiets.reismee.nl

Van Ridderkerk naar De Zilk, 80 km.

Allemachtig, wat is dit toch een drukke omgeving, het zoemt hier de hele dag, en nacht, van het verkeer in de omgeving. Toen ik dat vanmorgen vertelde tegen mijn gastvrouw, keek ze me bevreemd aan, zij vond namenlijk dat ze heel rustig woonde...Ja , als je naar buiten kijkt...Dan is het rustig, soms is het prettig als je al aardig doof word. We hebben nog lekker wat gepraat, een gezellig adres.

Google gaat me leiden vanochtend, en ik wil eerst naar Marleen, in Voorhout, waar zij een huis heeft. Zij hebben zaterdag een groot feest waar ik ook voor uitgenodigd ben. Maar ik had al een ander feest, edoch; fijne dagen gehad in Leuven, ga nog wat brengen daar.

Nadat ik eindelijk uit de drukte ben , kom ik in een fijn natuurgebied, de Bleiswijkse Fles, en later fiets ik een hele tijd langs de Rotte. Heerlijk, ga daar op een terras maar eens even koffie drinken. Geniet, maar heb ook een rot bericht gehoord gisteren, daar maar even een appje heen... die familie zit in mijn hoofd... açhja, leven gaat verder..

Deze tocht is toch mooier alsdat ik had gedacht, ondanks dat je toch veel onder en langs wegen rijd, zijn er nog mooie stukjes, en Mrs, Google vind ze. Eh... er staat een best windje, en soms behoorlijk tegen als ik naar het westen, ga, ja dan fietst mijn fiets best zwaar... de hele reis nog niet gehad. Dan.. wat reageert mijn voorband anders? Die is behoorlijk leger geworden. Dat is niet best, daar moet wat bij. Ik haal het pompje van mijn Koga erbij, die moet toch goed zijn? Koga? Wat een klereding!! Dan onderuit mijn tas, mijn Lidl pomp: in no-time mijn band weer hard. Gelukkig is er in Voorhout een fietsenmaker. Ik kqn voorlopig weer rijden en kom er mee in Voorhout, hang hem daar even aan de pomp. Is weer zachter geworden. Heb het er ook over met een werknemer. Ga dit even proberen maar ben nog even in Voorhout, kijken wat die band doet.

Ga naar de slijter, laat een leuk mandje maken, en breng dat naar Marleen. Die was druk met de voorbereidingen bezig, doet alles zelf , 32 mensen... het hele huis lag vol met lijstjes... even aan de koffie, niet lang, ze is druk.

Ja inderdaad, die band gaat zo niet goedkomen. Terug naar de fietsenwinkel, nadat ik was ingevoerd in het systeem, en ze mijn huisadres zagen, zeiden ze : wij hangen uw fiets gelijk op! Zat er een kwartiertje, en daar is mijn fiets weer! Super...

Dan ga ik op weg naar De Zilk, Ans, zusje van vriendin woont daar. Maar ... die is behoorlijk actief in deze plaats, en heeft vandaag een jaarvergadering en etentje van de KBO. Mag daar sleutels halen zodat ik in haar huis kan. Weet daar ook de boel te vinden. Alleen de wifi was veranderd... jammer..

Niettemin, lekker gerelaxed, 9 uur kwam Ans thuis, nog een heel fijne avond gehad daarna.... 5 jaar geleden had haar man longkanker , schept toch een band..


Reacties

Reacties

Heleen Gijsberts

Bijna weer thuis ga nog onwijs genieten van de stilte de natuur en van jezelf liefs

Ans

Was fijn je weer even te zien.

Janneke Ames

Hoi,
Ik snap wat je bedoeld met de drukte heb 17 jaar in Zwijndrecht gewoond en sinds ik in Noord Holland woon is mij het ook opgevallen.Je ontwent het snel.Leuke verhalen en je fietst wat af zo , voor mij ook wel bekend terrein het zuiden.Veel genoegen nog verder.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!