liaopdefiets.reismee.nl

Opgelost?

Vandaag fietsen , ongeveer 60 km. Lekker om erin te komen. Gaat wel goed, maar er is toch wat met mij trapper… niet heel vervelend , maar toch. Zal blij zijn als die fiets helemaal goed is, en ja, hij heeft echt een goede beurt gehad voor deze vakantie. We hadden er net zo’n beetje 10 kilometer opzitten, toen Laurens zoiets als een smid ziet. Stoppen, vragen , wat ie allemaal doet, ik vind ALLES prima. Gaat ook nog op een brommer naar de stad…. Ik ziet voor die ‘winkeltjes’ de een helpt de ander, en opeens loopt de oudere man, 60, naar mijn fiets, haalt een trapper eraf, kijkt op de binnenkant van de schroefdraad, zegt :” DEZE ZIT AAN DE VERKEERDE KANT, DIT IS DE RECHTER!!!!” Laat dat dus mijn eigen schuld zijn geweest! Iedereen die me heeft geholpen is verder gegaan op mijn fout! Maar NIEMAND heeft dat tegen mij gezegd…..hij ging er wel rottig in, maar ik zou er NOOIT bij nadenken dat dat zo’n groot PROBLEEM zou kunnen worden. Het werd altijd voor me gedaan he?

Wel al met al heeft dat 3 uur geduurd… voordat we weer verder konden fietsen, ik heb evengoed genoten daar hoor, de meest mensen spreken toch engels, net als die man van 60. Er liep ook een schattig grietje rond, anderhalf ongeveer. Dat was zijn jongste dochter zei hij. 40 had ie er nou. Maar zei ik , dan kunt U ze toch nooit een goede opleiding meegeven, maar dat was helemaal niet nodig , zei hij, hij leefde naar de wetten van God: “ Gaat heen , en vermenigvuldig!” Hij sprak er later tegen Laurence ook schande van dat ik er maar 3 had….

We fietsen weer een stuk, het wordt loeiheet…zoeken, en vinden, een lekkere lunchplek. Waar ik tijdens het wachten toch bijna in slaap viel! Maar die lunch viel goed, het werd al wat later, en we hebben 3 brommertjes besteld. 1 voor 2 fietsen, 1 voor mij , met bagage en 1 voor Laurence en bagage, Volgens mij kneep Laurence ze behoorlijk uit, heftige discussies in ieder geval, Maar hij kan het niet uitstaan dat ze toeristen zo afzetten… weer een goede overnachtingsplek, lekker en gezellig weer gegeten, en morgen wordt het echt fietsen…..

Reacties

Reacties

Lies

Ik moet wel even lachen hoor. Je lijkt Frea wel met die skischoenen. Gelukkig opgelost. Warm weer, ook lekker maar liever niet te heet.

Agnita

Is weer een mooi verhaal met die trappers! Met hoeveel personen ben je op pad?

Nell

En zo leer je elke dag weer bij. En werd het ook een mooie dag. Genoeg verhalen voor bij het eten en morgen weer nieuwe kansen.

Marleen

Leuk om je avonturen te lezen. Laat je ook eens weten waar jullie aan het fietsen zijn en waar jullie overnachten?

Frans

Gelukkig fietste je wel de goede kant op, maar wel lekker dat probleem is opgelost en je weer fluitend verder kan
geniet ervan en kijk uit voor de buffels
Warme Groeten Frans

Janneke Ames

Je bent in ieder geval gestart al was het met wat probleempjes en nu verder lekker genieten.Veel plezier

Antoon en Gonny

Jij beleeft ook altijd wat?. Hopelijk nu alles in orde en kan je genieten van het fietsen. Heel veel plezier.

rita

ja Lia we hebben toch al heel jong geleerd : dit moet links en dat moet rechts.
maar door fouten maken we weer heel wat mee! geniet ervan. lieve groet, Rita.

Frea

Niet al mijn bloopers vertellen hoor Lies! Problemen lossen we op! Ik ben ook benieuwd hoe groot de groep is Lia. We genieten weer van je avonturen. Geniet en doe voorzichtig. Liefs ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!